Grupul Nestle raportează rezultatele din 2024

M.P.
Comunicate de presă / 13 februarie

Grupul Nestle raportează rezultatele din 2024

Laurent Freixe, CEO Nestle comentează despre rezultatele companiei din anul 2024, într-un comunicat transmis redacţiei:

"Într-un context macroeconomic dificil şi într-un mediu de consum slab, am obţinut o performanţă solidă în 2024, în conformitate cu cele mai recente obiective ale noastre. Creşterea organică a fost de 2,2%, cu o revenire la o creştere internă reală pozitivă de 0,8%, ambele consolidându-se în a doua jumătate a anului. Fluxul de numerar s-a îmbunătăţit, ajungând la 10,7 miliarde CHF, iar Consiliul de Conducere propune o creştere a dividendelor pe acţiune la 3,05 CHF."

De asemenea, acesta adaugă:

"Avem o direcţie strategică clară pentru a accelera performanţa şi a ne transforma pentru viitor. Creşterea investiţiilor pentru a stimula dezvoltarea este esenţială pentru planul nostru. Acest lucru înseamnă să oferim prin produsele noastre gust şi calitate superioară, valoare imbatabilă, să ne extindem platformele şi mărcile câştigătoare, să accelerăm lansările bazate pe inovaţie şi să luăm măsuri în privinţa celor care nu se ridică la nivelul dorit. Creăm combustibilul pentru aceste investiţii prin noul nostru program de reducere a costurilor de 2,5 miliarde CHF în următorii trei ani. Facem progrese bune şi am asigurat deja peste 300 de milioane CHF din aceste economii pentru 2025."

"Începând cu 2025, ne aşteptăm ca acţiunile noastre să conducă la o îmbunătăţire a creşterii organice a vânzărilor, cu o marjă de profit operaţional mai mică pe termen scurt, pe măsură ce investim. Deşi există incertitudine macroeconomică, avem o mulţime de oportunităţi în faţa noastră şi avem strategia, resursele, oamenii şi echipa pentru a livra performanţă", explică Laurent Freixe în acelaşi comunicat.

Repere financiare

Creştere organică pe scară largă, în pofida cererii scăzute a consumatorilor, cu o revenire la un RIG pozitiv.

Creştere organică a vânzărilor de 2,2%, cu creştere internă reală (RIG) de 0,8% şi pricing de 1,5%.

Creşterea s-a consolidat pe parcursul anului; creşterea organică a fost de 2,1% în Semestrul 1 şi 2,3% în Semestrul 2, RIG îmbunătăţindu-se de la 0,1% în S1 la 1,4% în S2.

Creşterea a fost condusă de categoriile de cafea, dulciuri şi hrană pentru animale de companie; din punct de vedere geografic, creşterea a fost determinată de pieţele emergente şi de Europa.

Generare puternică de numerar, creştere continuă a dividendelor pe acţiune: Fluxul de numerar liber s-a îmbunătăţit la 10,7 miliarde CHF; dividendul propus pe acţiune (DPS) a crescut la 3,05 CHF.

Perspective operaţionale şi strategice

Schimbări organizaţionale implementate pentru a extinde reducerea complexităţii în operaţiuni şi pentru a consolida responsabilitatea în faţa terţilor

Reducerea numărului segmentelor de raportare geografică de la 5 Zone la 3 Zone; Nestle Waters şi băuturile premium sunt acum afaceri globale de sine stătătoare.

Cadrul de management al performanţei reînnoit, alături de planuri de stimulare pentru a creşte gradul de aliniere.

Lansarea Programului de economisire a costurilor cu 2,5 miliarde CHF, primele rezultate fiind deja atinse

Economiile alocate creşterii în 2025 se aşteaptă să fie de 0,7 miliarde CHF, fiind estimate la 2,5 miliarde CHF până la sfârşitul lui 2027.

Economii de peste 300 de milioane CHF pentru 2025 au fost deja asigurate din acţiunile întreprinse începând cu trimestrul IV 2024.

Planul de creşterea prin investiţii sporite şi o execuţie mai bună

Se va pune accent clar pe accelerarea creşterii categoriilor şi îmbunătăţirea performanţei cotei de piaţă în 2025 şi pe termen mediu.

Planuri de acţiune pentru 18 celule de afaceri care nu se ridică la nivelul dorit din punct de vedere al performanţei, celule care acoperă 21% din vânzări; execuţia progresează, cu semne timpurii de îmbunătăţire în unele dintre acestea.

Creşterea investiţiilor pentru creştere, inclusiv în ceea ce priveşte publicitatea şi marketingul, de până la 9% din vânzări până la sfârşitul anului 2025.

Inovaţia este acum concentrată pentru a genera un impact mai mare, cu şase "pariuri mari" pentru 2025, care beneficiază de planuri de lansare globală accelerată.

Zona Europa

În Zona Europa, creşterea vânzărilor noastre a fost amplă, cu tendinţe îmbunătăţite ale cotei de piaţă la o serie de categorii.

Creşterea a fost în principal determinată de pricing, reflectând mediul inflaţionist pentru cafea şi dulciuri, susţinut de RIG pozitiv la cafea şi categoria de hrană pentru animale de companie.

Creşterea a fost afectată de delistările temporare din trimestrul III, dar s-a redresat în trimestrul IV, datorită cafelei şi produselor din categoria de dulciuri.

Repere financiare Zona Europa

Creşterea organică a fost de 3,3%, formată din 0,8% RIG şi 2,5% pricing.

Vânzările raportate au scăzut cu 1,0%, ajungând la 18,9 miliarde CHF, incluzând un impact de -2,5% al mişcărilor de schimb

valutar şi -1,9% al cesionărilor nete.

Câştigurile cotei de piaţă au fost realizate în domeniul categoriilor de cafea şi hrană destinată animalelor de companie.

Principalii factori de creştere a vânzărilor pe categorii de produse în Zona Europa

Cafeaua a înregistrat o creştere medie de o cifră, generată de cafeaua solubilă Nescafe şi produsele Starbucks.

Vânzările de dulciuri au crescut într-un ritm mediu de o cifră, fiind generate de KitKat şi de mărci locale importante.

Hrana destinată animalelor de companie a furnizat o creştere de o cifră, condusă de Purina ONE, Gourmet şi ProPlan.

Nestle Professional a realizat o creştere medie de o cifră, condusă de soluţiile pentru băuturi.

Rezultatele financiare ale Nestle România pentru 2024

"Am finalizat anul 2024 cu o creştere organică de 4.5%, o creştere sănătoasă şi continuă, conformă cu aşteptările noastre din ultimii ani. În 2025 vom continua să aplicăm aceeaşi strategie pe termen lung, să ne concentrăm eforturile de creştere prin brandurile noastre emblematice susţinute de o echipă fantastică şi să contribuim în comunitate, pe care o susţinem permanent prin proiecte educaţionale şi donaţii. Echipa Nestle Romania mulţumeşte tuturor consumatorilor şi partenerilor de afaceri care ne sunt alături de 29 de ani!", declară Silvia Sticlea, Country Manager Nestle România, în comunicat.

La nivelul anului 2024, implicarea comunitară a Nestle România a continuat prin proiecte şi campanii de educaţie pentru o nutriţie echilibrată şi reciclare, ajungând la peste 100.000 de elevi la nivel naţional, donaţii de peste 60 de tone către Banca pentru alimente, şi plantarea a încă 20.000 de salcâmi în Pădurea de Miere Nestle.

Previziunile pentru 2025 neschimbate la nivel Global

Perspectivele sunt în conformitate cu previziunile anterioare, deoarece livrarea accelerată a eficienţelor de cost compensează creşterile recente de preţ la materiile prime cheie.

Se aşteaptă ca evoluţia vânzărilor organice să se îmbunătăţească comparativ cu 2024, consolidându-se pe parcursul anului, pe măsură ce continuăm să ne îndeplinim planurile de creştere.

Se presupune că nu vor exista schimbări semnificative în variabilele macroeconomice cheie.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7785
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2687
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9705
Gram de aur (XAU)Gram de aur448.3005

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb