Comisia Europeană a amendat ieri producătorul de articole de îmbrăcăminte Guess cu suma de 39,82 milioane de euro pentru că a restricţionat retailerii să îşi facă reclamă online şi să realizeze vânzări transfrontaliere către consumatorii din alte state membre, încălcând prevederile UE din domeniul concurenţei, informează un comunicat de presă al executivului comunitar.
"Acordurile de distribuţie convenite de Guess au încercat să împiedice consumatorii UE să facă cumpărături în alte state membre prin blocarea retailerilor să îşi facă reclamă şi să încheie vânzări transfrontaliere. Acest lucru a permis companiei să menţină preţuri artificial de ridicate, în special în ţările din Europa Centrală şi de Est", a declarat comisarul responsabil cu politica în domeniul concurenţei, Margrethe Vestager, conform Agerpres.
În luna iunie 2017, Comisia a demarat o investigaţie asupra acordurilor şi practicilor de distribuţie ale Guess. În cursul investigaţiei, Comisia a descoperit, printre altele, că acordurile de distribuţie ale Guess i-au împiedicat pe retaileri să vândă online fără o autorizaţie prealabilă din partea Guess, să vândă consumatorilor din afara teritoriilor alocate retailerilor autorizaţi şi să decidă în mod independent preţul la care vând produsele Guess.
"Aceste acorduri au permis Guess să segmenteze pieţele europene. Comisia a observat că în Europa Centrală şi de Est (Bulgaria, Croaţia, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Slovenia) preţurile de retail ale produselor Guess sunt, în medie, cu 5-10% mai mari decât în Europa Occidentală", subliniază Comisia Europeană.
Potrivit Executivului comunitar, practicile ilegale în care Guess s-a angajat până la data de 31 octombrie 2017 i-au lipsit pe consumatorii europeni de unul din beneficiile de bază ale pieţei unice europene, respectiv posibilitatea de a face cumpărături peste graniţe pentru a avea la dispoziţie mai multe alegeri şi preţuri mai bune.