Guvernul a adoptat, miercuri, printr-o hotărâre, Programul anual de marketing şi promovare turistică şi Programul anual de dezvoltare a produselor turistice. Programul anual de marketing şi promovare turistică asigură finanţarea integrală pentru acţiuni de promovare a vânzărilor, publicitate şi relaţii publice, precum şi cofinanţare de până la 50% a diverselor proiecte de promovare a destinaţiilor turistice româneşti. Ministerul pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale va putea susţine financiar, de exemplu, publicitatea în mass-media pan-europeană, naţională şi locală, sub formă de cataloage, broşuri şi pliante, postere şi foi volante, materiale tipărite expediate prin poştă, panouri, postere, foto, diapozitive, internet, materiale audiovizuale, CD-uri, casete, filme, DVD-uri, emisiuni televizate, marketing direct, precum şi participarea la târguri, expoziţii şi manifestări turistice interne şi internaţionale, organizarea de vizite de documentare pentru reprezentanţii mass-media, agenţi, tour operatori, organizarea de acţiuni itinerante de promovare, road show-uri în ţară şi în străinătate. Programul anual de dezvoltare a produselor turistice urmăreşte susţinerea turismului intern, în vederea îmbunătăţirii circulaţiei turistice, în paralel cu conservarea patrimoniului natural şi cultural.
Se vor finanţa integral, în acest mod, studiile privind dezvoltarea turismului, programele de educare şi dezvoltare privind turismul durabil, programe pentru susţinerea formării specialiştilor pentru centrele de informare turistică. Totodată, se vor cofinanţa în proporţie de până la 50% programele de formare profesională a adulţilor din/şi pentru sectorul turistic, programele pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor în turism sau materiale educative pentru parcuri naţionale şi naturale.