Volumul vânzărilor de ciment şi agregate ale "HeidelbergCement" în ţara noastră a crescut, în trimestrul al doilea şi în prima jumătate a anului în curs, compania acuzând, însă, condiţiile dificile de piaţă, cu perspective slabe de revenire.
"Ungaria, Cehia şi România sunt încă afectate puternic de o revenire economică ezitantă (...) Continuăm să anticipăm evoluţii slabe persistente în Ungaria şi România", se arată într-un raport al grupului german, citat de Mediafax.
"HeidelbergCement", al treilea mare producător de materiale de construcţii la nivel mondial, care deţine în România companiile "Carpatcement", "Carpat Beton" şi "Carpat Agregate", a înregistrat, în trimestrul al doilea al lui 2011 un profit net organic de 219 milioane euro, în urcare cu 25%, de la 174 milioane euro în aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul operaţional înainte de depreciere (OIBD) a scăzut, însă, cu 6%, la 651 milioane euro, iar marja operaţională s-a retras cu aproape două puncte procentuale, la 19,2%, din cauza creşterii costurilor cu energia, care nu a putut fi acoperită în totalitate de majorarea preţurilor.
Acţiunile companiei s-au depreciat cu 2,2%, vineri dimineaţă, pe bursa de la Frankfurt, la minimul ultimelor opt luni.
Grupul şi-a confirmat prognoza şi a anunţat că se va concentra în următoarele trimestre pe atenuarea impactului creşterii costurilor cu energia şi materiile prime, prin majorarea preţurilor şi reducerea cheltuielilor.