HEINEKEN România lansează a treia ediţie a Raportului anual de Sustenabilitate, ce prezintă rezultatele companiei în atingerea obiectivelor stabilite, în cadrul Agendei de Sustenabilitate "Brewing a Better Future", în domeniul mediului înconjurător, al societăţii şi al comunităţilor în care compania îşi desfăşoară activitatea, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
"Pentru noi, Sustenabilitatea reprezintă un mod de a gândi, de a lucra şi de a interacţiona cu lumea care ne înconjoară. Sustenabilitatea face parte din ADN-ul nostru, ghidându-ne toate iniţiativele şi acţiunile. De la momentul lansării Agendei de Sustenabilitate, în 2009, ne-am îmbunătăţit constant rezultatele obţinute şi am avut o contribuţie pozitivă asupra societăţii, a mediului înconjurător şi a comunităţilor unde operăm. Cu ajutorul angajaţilor şi al partenerilor noştri, în 2011, am atins obiectivele din Agenda noastră de Sustenabilitate şi am stabilit noi obiective, mai ambiţioase, pentru anul 2012", a declarat Onno Rombouts, Managing Director HEINEKEN România.
Strategia integrată de sustenabilitate a HEINEKEN România se concentrează în jurul a trei direcţii strategice:
1) Improve: Îmbunătăţirea continuă a impactului mărcilor şi al companiei asupra mediului înconjurător
Măsurile implementate în fabricile HEINEKEN România au dus la scăderea consumului specific de apă (de la 4,1 hl/hl în 2010 la 4,0 hl/hl în 2011), a consumului specific total de energie (de la 152,4 MJ/hl, înregistrat în anul 2010, la 138,9 MJ/hl bere, în 2011), a consumului specific de electricitate (de la 7,4 kWh/hl în 2010 la 7,3 kWh/hl în 2011), precum şi la diminuarea nivelului energiei termice (de la 85,5MJ/hl în 2010 la 73,7MJ/hl în 2011) necesare în procesul de fabricare a berii. În acelaşi timp, nivelul emisiilor de CO₂ a fost redus (de la 7,9 kg de CO2/hl de bere produsă în 2010, la 7,1 CO2 kg/hl în 2011).
2) Empower: Investiţii în oameni şi în comunităţile în care Compania activează
În ceea ce priveşte respectarea drepturilor şi a integrităţii angajaţilor şi partenerilor companiei, în 2011, nu au fost înregistrate nici un fel de reclamaţii sau cazuri de abuz ori de discriminare (legate de rasă, culoare, sex, religie sau apartenenţă politică). De asemenea, privind diversitatea, în 2011, 55% din poziţiile de middle şi senior management din Companie au fost ocupate de femei, un trend ascendent faţă de 2010, când procentul femeilor în astfel de poziţii era de 42%.
3. Impact: Contribuţia pozitivă asupra modului în care este perceput rolul berii în societate
Agenda de Sustenabilitate "Brewing a Better Future" include o strategie complexă, menită să încurajeze consumul responsabil şi să reducă abuzul de alcool, prin intermediul unor programe de comunicare pentru conştientizarea şi educarea publicului cu privire la consumul responsabil, auto-reglementare şi parteneriate dedicate pe termen lung. În acest sens, toate sticlele si dozele în care sunt comercializate mărcile HEINEKEN România poartă mesajul de consum resposabil.