Producătorul german de bunuri de larg consum "Henkel" AG a decis să cumpere divizia americană "Zotos International" Inc. aparţinând companiei nipone "Shiseido" Co., pentru care plăteşte 485 de milioane de dolari. Compania îşi extinde astfel prezenţa pe segmentul produselor profesionale de îngrijire a părului din SUA.
Afacerea, care a generat vânzări de 233 de milioane de dolari în 2016, îi va aduce societăţii germane produsele Joico şi Zotos Professional, conform anunţului făcut vineri de "Henkel".
Tranzacţia este a treia pe care o realizează în ultimii ani "Henkel" în SUA, în domeniul produselor profesionale pentru păr, după ce, în 2014, a cumpărat mărcile Sexy Hair, Alterna şi Kenra, iar luna trecută a finalizat achiziţia "Nattura Laboratorios", care deţine brandul Pravana.
Separat, "Shiseido" a informat că vânzarea diviziei "Zotos" către "Henkel" a avansat strategia sa de concentrare pe piaţa produselor profesionale din Asia.
Compania germană aşteaptă finalizarea afacerii în luna decembrie. "Shiseido" va utiliza resursele obţinute din înstrăinarea diviziei din SUA pentru realizarea obiectivelor sale strategice care privesc brandurile Prestige şi îşi va consolida capacitatea de producţie.