Investitorii şi finanţatorii caută să investească în proiecte antreprenoriale de producţie, tehnologie şi servicii pentru industria ospitalităţii, iar prima ediţie a acceleratorului HoReCa Business Accelerator, organizat de Hospitality Culture Institute, a generat pentru firmele participante finanţări şi oferte de investiţii de 410.000 euro, potrivit unui comunicat al HoReCa Business Accelerator.
Cea de-a doua ediţie a acceleratorului HoReCa Business Accelerator se va desfăşura în perioada martie-iunie 2021, iar antreprenorii din România, Republica Moldova şi din Diaspora se pot înscrie în accelerator până la data de 28 februarie 2021.
Mai mulţi specialişti se alătură echipei de traineri şi mentori a HoReCa Business Accelerator. Printre aceştia, Dragoş Doroş, fost preşedinte ANAF, în prezent Tax Partner KPMG, care va susţine un workshop de fiscalitate; Paul Voicu, Managing Partner Franchwise, care va susţine un workshop de francizare, Alexandra Crăciun, Communication specialist, care va susţine un workshop de Branding, Iulian Cazacu, preşedinte al Centrului de Dezvoltare Smart, specializat în atragerea de fonduri structurale şi naţionale şi Julien Zidaru, Senior Partner al DesignThinkers Academy Eastern Europe, care va susţine un workshop de Design Thinking.
Organizatorii au extins în 2021 aria de selecţie pentru start-up-uri în Republica Moldova şi în Diaspora românească şi a fost stabilit un parteneriat cu KPMG, care a devenit Fiscal Partner al acceleratorului. Şi la această ediţie se continuă parteneriatul cu Ţuca, Zbârcea şi Asociaţii în ceea ce priveşte aspectele legale, de dreptul concurenţei şi marcă înregistrată, dar şi aspecte legate de M&A şi financing.
Antreprenorii înscrişi în HoReCa Business Accelerator vor avea acces la un mentor pentru fiecare business, care îi va ghida şi le va oferi feedback pe toată perioada programului de accelerare, vor primi 100 de ore de workshopuri online, ţinute de către profesionişti de top din HoReCa şi industrii conexe şi vor participa la un pitch de finanţare cu cei mai importanţi investitori şi finanţatori din România. De asemenea, HoReCa Business Accelerator va organiza "Mentor's Day" în data de 11 februarie, eveniment online gratuit, în cadrul căruia vor participa o parte din mentorii şi trainerii Programului, precum şi absolvenţi ai primei ediţii a Acceleratorului şi reprezentanţi ai fondurilor de investiţii interesate de businessuri în ospitalitate. Aceştia vor răspunde la o serie de întrebări printre care: De ce ar trebui să participi la un accelerator de businessuri; Cum să inovezi în HoReCa, în contextul pandemiei COVID-19; Cum să îţi finanţezi startup-ul şi care sunt detaliile care fac diferenţa în timpul unui pitch de finanţare.
Noua cohortă va fi dedicată start-up-urilor cu un model sau idee de afacere în concept de servire a mâncării şi băuturii, concept de produse dedicate sectorului şi produse digitale aplicabile.
Dintre antreprenorii care au aplicat pentru un loc în ediţia din anul 2020 a acceleratorului, 50% dezvoltă produse digitale, 25% creează concepte de produse dedicate sectorului şi 25% au un model de business bazat pe concepte de servire a mâncării şi băuturii. De asemenea, 80% dintre proiectele înscrise la prima ediţie a HoReCa Business Accelerator au fost la nivelul de startup, iar 20% au fost idei de afaceri. Printre traineri, mentori şi membrii juriului se numără Dan Isai, CEO Salad Box, Utku Ogrendil, CEO SIBS Romania, Răzvan Gheorghiu-Testa, partener fondator al Ţuca Zbârcea & Asociaţii, Tinu Sebeşanu, CEO Trend Hospitality, Gabriel Iovu, CEO Expressoft, Mugurel Stan, professional coach, Traian Titirişcă, antreprenor şi consultant HoReCa, Bebi Oprea - Antreprenor HoReCa, Mihai Bârsan, fondator brandelier.biz,, Dragoş Apostol, partener Ţuca Zbârcea & Asociaţii, Radu Savopol - CEO 5 to go, Ray Iunius - CEO Winsedswiss.