Huawei a continuat şi anul acesta campania Roadshow, o iniţiativă a companiei chineze prin care îşi prezintă inovaţiile din tehnologie sub forma unei expoziţii în numeroase oraşe din lume. Tehnologiile sunt prezentate în interiorul unui pavilion personalizat din parcarea hotelului Marriot şI, la fel ca anul trecut, accentul este pus pe partea de 5G.
Sub o formă sau alta, Roadshow-ul Huawei a vizitat România an de an, încă din 2009. Anul trecut, partea de conectivitate 5G a fost în centrul atenţiei. Anul acesta toate produsele prezentate de compania chineză sunt deja disponibile în diversele pieţe pe care activează, iar printre vizitatorii şi potenţialii clienţi s-au numărat şi se vor numără şi operatorii de telecomunicaţii din ţara noastră.
"Anul acesta am venit cu două piese. Deobicei e plin de echipamente...Cu operatorii vorbim fără doar şi poate. Dar anul acesta am vrut să arătăm altă faţă a 5G-ului. E important ce lansezi în piaţă ca mesaj, să explici oamenilor ce câştigă", spune Codruţ Săvulescu, senior solutions manager la Huawei.
Noul standard 5G înseamnă mai mult decât o simplă mărire a vitezelor de download şi are aplicaţii multiple, de la gaming în cloud, la maşini inteligente/autonome, telemedicină şi multe altele prezentate la roadshow.
Produsele se adresează atât segmentului business to consumer (B2C), cât şi celui business to business (B2B - industrii) sau business to home (B2H). De exemplu, unul dintre produsele destinate consumatorilor, intitulat informal "stabilizator pentru copii", este un emiţător portabil de internet. Altul, un televizor 5G cu rezoluţii 8K.
"5G este proiectată jumătate pentru zona umană şi jumătate pentru industria adiacentă. Industria poate fi automatizată, poate să aibă o creştere a productivităţii pentru că operaţiuni de rutină, simple, pot fi făcute de maşini conectate. Sunt modele de business noi bazate pe un operator uman virtual. Oamenii nu vor fi înlocuiţi, ci va trebui să capete alte îndeletniciri şi să înveţe ce înseamnă folosirea unei maşini automate. Operaţiunile din viaţa de zi cu zi vor fi automatizate. (...) Banii din 5G nu se vor face din mobile broadband, ci din aplicaţii. Acesta este mersul înainte, 5G este connected lifestyle. România este o ţară saturată, gradul de penetrare la nivel de SIM este de 140%", a mai spus Săvulescu.
În cadrul acestui Roadshow au fost prezentate numeroase soluţii 5G, printre care se numără:
- video-gaming - Cloud VR Gaming;
- tool-uri folosite în industrie pentru training de muncitori;
- platformă de învăţare la distanţă;
- AI pentru maşini autonome;
- software pentru porturi inteligente - manipularea mărfii (containerelor) de la distanţă;
- televiziune de înaltă rezoluţie cu o gamă cromatică superioară care se apropie de sensibilitatea ochiului uman;
- instrumente pentru remote surgery (chirurgie la distanţă) - mănuşi şi ochelari speciali;
- care de reportaj 4K de rucsac pentru televiziuni;
- telefoane 5G care permit consumatorului să "regizeze" o transmisie sportivă de exemplu;
- routere 5G.