IAA România susţine punctul de vedere al BRAT cu privire la acordarea de ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual care produc şi difuzează emisiuni informative, culturale şi educative, de interes public în mod egal, indiferent de modul în care publicul se informează.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, înţelegând obiectivul Guvernului de a stimula operatorii economici ce sprijină interesul public în domeniul informării şi culturii, International Advertising Association România (IAA) apreciază că o iniţiativă de genul OUG din 10 iunie 2015 poate fi benefică atât timp cât ea este aplicată în mod egal tuturor operatorilor care produc acest tip de conţinut, indiferent de modul în care acesta ajunge la cetăţean.
"Prin însăşi natura sa, ajutorul de stat, creează un avantaj competitiv selectiv şi distorsionează libera concurenţă. Selectivitatea creată prin sprijinirea unor categorii de companii din domeniul audiovizual în detrimentul altora poate crea dezechilibre majore atât în ceea ce priveşte libera concurenţă, poate conduce la influenţarea conţinutului audiovizual şi, în ultimă instanţă, la cenzură", transmite IAA România
Potrivit Asociaţiei, orice set de criterii care să asigure transparenţă şi corectitudine în atribuirea unui astfel de ajutor trebuie construit pe baza măsurătorilor şi rezultatelor de performanţă a fiecărui mijloc mass media în parte, măsurători desfăşurate pe baza unor standarde internaţionale şi agreate de toate companiile active pe piaţa de media şi comunicare.
Pe de altă parte, IAA crede "cu tărie că orice intenţie de modificare a legislaţiei, indiferent de caracterul său de urgenţă, trebuie operată doar după largi consultări cu industria, după ascultarea poziţiilor tuturor părţilor implicate şi numai după analiza unor studii de impact".
"Orice alt mod de a conduce procesul de modificare a legislaţiei: ignorarea opiniilor industriei, scurtarea timpilor necesari pentru analiză şi decizie, favorizarea unei categorii de companii în defavoarea altora etc, nu poate produce decât efecte negative pentru toţi cei implicaţi, eforturi şi costuri mari, nejustificate, pentru toate părţile şi poate genera imaginea unui cadru legislativ netransparent, partinic şi impredictibil", mai transmite IAA.
IAA România reprezintă în România interesele a peste 130 de companii din industria de marketing şi comunicare - clienţi, agenţii de publicitate şi mijloace mass media - ce însumează peste 8.000 de angajaţi şi au o cifră de afaceri consolidată de peste 7 miliarde de euro.