IAA Transportation 2024: Bosch se dezvoltă cu software şi tehnologie pentru camioane şi furgonete

R.S.
Companii / 9 octombrie

IAA Transportation 2024: Bosch se dezvoltă cu software şi tehnologie pentru camioane şi furgonete

Transportul de marfă este un pilon important al economiei. Pentru a beneficia de o transformare ecologică de succes, vehiculele comerciale care transportă mărfuri trebuie să fie echipate cu sisteme de propulsie alternative. Drept urmare, industria este în mişcare, iar compania Bosch este un lider al acestei mişcări. Compania dezvoltatoare de tehnologie îşi extinde portofoliul de produse şi soluţii şi se concentrează din nou pe diversitate. "Tranziţia vehiculelor comerciale către sisteme de propulsie alternative va reuşi doar dacă rămânem neutri din punct de vedere tehnologic şi continuăm să dezvoltăm toate tipurile de sisteme de propulsie şi să le facem mai eficiente", a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administraţie al Bosch şi preşedintele sectorului de afaceri Mobilitate la târgul internaţional IAA Transportation din acest an de la Hanovra. "În următorii ani, ne aşteptăm la dezvoltarea continuă a transportului de marfă global şi ca trecerea simultană către sisteme de propulsie alternative pentru vehiculele comerciale să genereze un alt val de creştere pentru afacerea noastră. Pentru noi, activitatea din domeniul vehiculelor de mari dimensiuni reprezintă orice altceva decât o chestiune mică: în sectorul Mobilitate, un sfert din vânzările noastre sunt generate de camioane şi furgonete", a declarat Heyn, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Se preconizează că producţia globală de vehicule va stagna în 2024 în comparaţie cu anul precedent. Presupunând un trimestru final bun, compania anticipează o uşoară creştere a cifrei vânzărilor sectorului Mobilitate Bosch în 2024, în ciuda mediului de piaţă foarte dificil. Sectorul Mobilitate Bosch îşi propune să ajungă la o cifră a vânzărilor globale de peste 80 de miliarde de euro până în 2029, potrivit comunicatului.

Configuraţie nouă pentru afacerea de vehicule comerciale

Bosch doreşte să profite de oportunităţile uriaşe care sunt oferite acum de dezvoltarea transportului de marfă global şi de trecerea la sisteme alternative de propulsie. În acest scop, compania îşi va reorganiza activitatea din domeniul vehiculelor comerciale în divizia Mobilitate. Începând cu ianuarie 2025, sub conducerea lui Jan-Oliver Röhrl, vicepreşedinte executiv pentru vehicule comerciale şi off-road, compania va strânge laolaltă competenţe importante într-o nouă divizie, reunind dezvoltarea sistemelor şi managementul produselor şi portofoliului pentru camioane şi aplicaţii off-highway. "Suntem convinşi că această nouă configuraţie va oferi beneficii clienţilor noştri şi că vom colabora cu un succes mai mare. Împreună, dorim să asigurăm deplasarea pe şosele a vehiculelor comerciale într-un mod şi mai eficient şi mai sigur", a spus Röhrl la târgul internaţional IAA Transportation 2024.

Pentru a realiza acest lucru, Bosch se concentrează pe diversitatea sistemelor de propulsie şi pe neutralitatea tehnologiei. Conform previziunilor interne, compania preconizează că, la nivel global, aproximativ 20 de procente din numărul total al vehiculelor comerciale nou înmatriculate mai grele de şase tone vor fi echipate cu un sistem de propulsie electric, cu baterie, până în 2030, în timp ce celulele de combustie vor avea o pondere de aproximativ trei procente. Până în 2035, unul din trei camioane va avea baterie la bord, iar unul din zece va fi echipat cu celule de combustie. În acel moment, motoarele cu hidrogen vor fi şi ele prezente pe şosele, deşi în număr mai mic. Un lucru este clar: transportul de marfă poate fi efectuat electric doar dacă există infrastructura adecvată. "Avem nevoie de o extindere constantă şi mai rapidă a staţiilor de încărcare electrică şi a staţiilor de alimentare cu hidrogen în Germania şi Europa", a spus Heyn.

În viziunea Bosch, diferitele tehnologii ale sistemului de propulsie nu sunt în competiţie între ele, ci dimpotrivă: varietatea permite producătorilor să decidă asupra soluţiei optime pentru fiecare aplicaţie. Aceasta înseamnă că Bosch, nu numai că dezvoltă în continuare tehnologiile de propulsie pentru baterii, celule de combustie şi motoare cu hidrogen, ci şi asigură o eficienţă şi mai mare a motoarelor cu ardere internă moderne. Şi mai ales, având în vedere mărimea flotei de vehicule existente, carburanţii sintetici pot juca, de asemenea, un rol major în atenuarea schimbărilor climatice, se menţionează în comunicat.

Sistemele de asistenţă pentru vehiculele comerciale se află pe drumul cel bun

La târgul internaţional IAA Transportation, Bosch şi-a prezentat ideile, inovaţiile şi soluţiile pentru transportul modern de marfă. Dar chiar şi mai departe de Hanovra, tehnologia Bosch schimbă deja modul în care transportăm mărfuri din punctul A în punctul B. În China, de exemplu, a intrat în producţia de masă o punte electrică Bosch pentru vehicule comerciale grele cu o greutate cuprinsă între 18 şi 49 de tone, cu motor electric, transmisie, actuator ambreiaj, invertor şi diferenţial complet integrate. Soluţia este potrivită atât pentru vehiculele electrice cu baterie, cât şi pentru cele alimentate cu module electrice cu celule de carburant. În India, circulă pe şosele primele vehicule de testare cu motoare cu hidrogen. Pentru acestea, Bosch furnizează sisteme de injecţie, senzori, supape pentru rezervor şi unităţi de control, inclusiv software: toate componentele esenţiale pentru propulsia cu hidrogen. Şi în SUA, Bosch şi compania FirstElement Fuel lucrează intens la un dispozitiv numit pompă criogenică, ce va fi pus în funcţiune pentru prima dată în California în 2025. Noua pompă va asigura o realimentare a vehiculelor comerciale mult mai uşoară şi, mai ales, mai rapidă, în doar zece minute, cu o cantitate de hidrogen suficientă pentru 1.000 de kilometri de deplasare!

Activitatea din domeniul sistemelor de asistenţă rămâne, de asemenea, o parte importantă a strategiei Bosch privind vehiculele comerciale. Potrivit unui studiu intern Bosch, aproximativ unul din opt accidente cauzate de camioanele grele poate fi evitat cu ajutorul sistemului de asistenţă pentru menţinerea benzii de rulare: pe lângă faptul că salvează vieţi, acest lucru scuteşte companiile de transport de costurile daunelor materiale. Un alt sistem cheie de asistenţă Bosch este Electronic Horizon, care permite o conducere eficientă din punct de vedere al consumului de carburant şi cu reducerea emisiilor pentru camioanele grele. Acesta colectează, de exemplu, date cu privire la topografie, razele virajelor sau semnele de circulaţie şi adaptează în mod inteligent viteza vehiculului în funcţie de împrejurimile sale, inclusiv prin utilizarea energiei cinetice a camionului. Sistemul funcţionează atât pe autostrăzi, cât şi în traficul urban. Pentru vehiculele comerciale cu motoare cu ardere internă, poate reduce consumul de carburant cu până la cinci procente şi, astfel, poate reduce emisiile de CO2. Vehiculele comerciale propulsate electric au o eficienţă energetică mai bună, ceea ce le oferă o autonomie mai mare. Peste un milion de vehicule sunt deja echipate cu sistemul Electronic Horizon Bosch.

Camioanele şi furgonetele trebuie să poată fi şi ele actualizate

Odată cu trecerea către mobilitatea definită de software în industria auto, vehiculele comerciale se confruntă, de asemenea, cu o schimbare de paradigmă. Având în vedere numărul tot mai mare de servicii şi soluţii conectate pentru managementul flotelor, este esenţial ca şi camioanele şi furgonetele să poată fi actualizate, la fel ca autoturismele. Aici, regula de aur este ca vehiculele să fie echipate cu mai puţine computere şi, prin urmare, să aibă o arhitectură electrică/electronică mai puţină complexă. În prezent, inteligenţa este distribuită în cadrul mai multor computere, dar în viitor va fi grupată în doar câteva computere ale vehiculului. Bosch sprijină producătorii în tranziţia de la mobilitatea definită de hardware la cea definită de software, inclusiv în domeniul vehiculelor comerciale, oferind în acelaşi timp o gamă largă de soluţii software şi servicii adecvate.

Platforma de servicii digitale Bosch pentru logistică, numită L.OS, identifică şi abordează provocările specifice cu care se confruntă industria de transport şi logistică. Compania colaborează în acest domeniu cu Amazon Web Services, printre altele. În centrul ecosistemului software pentru expeditorii şi transportatorii de marfă se află o piaţă care oferă acces centralizat la soluţiile digitale ale diverşilor furnizori pentru toate aspectele afacerii de logistică, totul într-o singură experienţă perfectă: şofer, transport şi managementul flotei; planificarea rutelor şi parcării; servicii financiare şi transparenţă a lanţului de aprovizionare, se precizează în comunicat.

Soluţiile de conectivitate Bosch ajută, de asemenea, furnizorii de servicii în materie de mobilitate şi logistică să-şi folosească vehiculele cât mai eficient posibil şi să minimizeze timpii de nefuncţionare. Baza tehnică pentru aceasta este o unitate de control Bosch care poate fi montată ulterior la orice vehicul, indiferent de producător, permiţând operatorului de flotă să acceseze datele de operare şi diagnoză şi asigurând astfel o gamă largă de servicii pe bază de date. Funcţia modulului Retrofit Efficiency (remodul), de exemplu, recunoaşte ruta pe care o parcurge un camion şi îi ajustează uşor viteza în conformitate cu valorile empirice stocate într-o bază de date centrală. Acest lucru poate reduce consumul de carburant cu până la patru procente, un avantaj atrăgător în materie de costuri pentru operatorii de flote. Vehicle Health, la rândul său, înregistrează atât codurile de eroare standardizate, cât şi cele specifice producătorului din cadrul vehiculului şi le evaluează în cloud. Ca rezultat, pot fi identificate problemele iminente încă dintr-un stadiu incipient şi prezentate în mod uşor de înţeles, astfel încât, de exemplu, să poată fi sugerată o întreţinere timpurie. Acest lucru reduce semnificativ numărul de defecţiuni neaşteptate, facilitând astfel planificările efectuate de operatori.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

09 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9763
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5377
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2959
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9394
Gram de aur (XAU)Gram de aur381.7979

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb