În cadrul Forumului pentru Egalitatea de Gen organizat de Ziua Internaţională a Femeii, IKEA România şi Carta Diversităţii din România, cu sprijinul Ambasadei Suediei în România, au lansat un Apel la Acţiune la nivel de CEO pentru Egalitatea de Gen la care a aderat o reţea de companii şi organizaţii care pledează pentru o reprezentare egală a femeilor în poziţiile de conducere, remunerare egală pentru aceeaşi muncă şi oportunităţi egale pentru femei şi bărbaţi, potrivit unui comunicat al IKEA remis, astăzi, Redacţiei noastre.
Membrii Cartei Diversităţii din România care s-au alăturat Grupului de Lucru sunt: Dentons, Genpact, L'Oreal, Orange, Raiffeisen Bank, Sanofi, Unilever, alături şi de companii mai mici din România, cum este Junior Group.
În prezent, această iniţiativă reuneşte companii care au peste 9.000 de angajaţi în ţara noastră, şi are drept scop extinderea acesteia la cât mai multe organizaţii şi companii care vor împărtăşi cunoştinţele şi practicile interne pentru realizarea unui echilibru de gen în cadrul personalului lor, a unei remunerări egale pentru aceeaşi muncă şi promovarea oportunităţilor egale pentru femei şi bărbaţi.
Grupul de Lucru privind Egalitatea de Gen, constituit în parteneriat cu Carta Diversităţii din România, va fi o structură deschisă celor interesaţi, care va oferi un cadru de lucru pentru dezbaterea şi abordarea problemelor legate de diversitatea de gen.
"Cred că noi, ca lideri de afaceri, avem responsabilitatea de a crea un mediu de lucru egal între sexe în companiile noastre. De aceea am încurajat lansarea acestui Apel la Acţiune, la nivel de CEO, şi a Grupului de Lucru şi dorim ca acestea să devină o roată a schimbării. Vrem să inspirăm alte companii să ia măsuri active pentru a încuraja o cultură a incluziunii în munca lor. Vrem să învăţăm unii de la alţii cum să creăm un mediu de lucru egal între sexe, deoarece este mai bine pentru oameni de afaceri, angajaţii noştri şi societatea în care trăim. Împreună suntem mai puternici şi putem avea un impact pozitiv şi mai mare", a declarat Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA SEE, conform comunicatului.
Apelul la Acţiune la nivel de CEO şi Grupul de Lucru pentru Egalitate de Gen au fost create în colaborare cu Carta Diversităţii din România şi cu sprijinul Ambasadei Suediei în România.
Angajamentul pentru promovarea egalităţii de gen la locul de muncă şi documentul privind Apelul la acţiune pentru această iniţiativă au fost semnate, astăzi, de reprezentanţii tuturor companiilor menţionate, alături de Stefan Vanoverbeke, CEO IKEA pentru Europa de Sud-Est şi Ambasadorul Cartei Diversităţii din România, Eugen Crai.
"Apelul la acţiune la nivel de CEO şi Grupul de Lucru pentru Egalitate de Gen pe care le lansăm acum, pun un accent strategic pe o serie de priorităţi unde România are nevoie de îmbunătăţiri substanţiale. În familia noastră europeană, România ocupă locul 25 din cele 28 de State Membre, în topul valorilor Indexului Egalităţii de Gen din UE (cu un scor general de 52.4 puncte - 2015). Suedia ocupă primul loc şi este modelul cel mai avansat de egalitate de gen în Uniunea Europeană cu un scor general de 82,6 puncte! Cele patru priorităţi în jurul cărora a fost gândit Apelul la Acţiune, la nivel de CEO, vizează cele trei Domenii ale Indexului Egalităţii de Gen la care România a obţinut scoruri foarte slabe: "putere", "timp" şi "bani". Nu oferim flori femeilor din România. În schimb, oferim o structură care va funcţiona pe tot parcursul anului pentru egalitatea de gen", a suţinut Eugen Crai, Ambasador al Cartei Diversităţii din România, arată sursa citată.
Ambasadorul Suediei în România şi reprezentantul ANES, Aurora Martin - şeful Direcţiei Strategie, Politici, Programe şi Monitorizare a Egalităţii, au participat la eveniment. În discursul introductiv, Ambasadoarea Suediei în România a spus: "Apelul la acţiune pentru egalitatea de gen reprezintă un pas important în direcţia potrivită pentru a obţine egalitatea de gen în România! Cred cu fermitate că numai dacă sectorul privat, societatea civilă şi guvernele cooperează şi beneficiază de sinergiile diferitelor noastre eforturi, putem elimina diferenţele de gen. În viitor sper să văd multe alte companii care să vă urmeze!"
O cercetare realizată de IKEA România, în colaborare cu Ipsos, a arătat că mai mult de 40% din bărbaţii din ţara noastră sunt conştienţi de statutul lor privilegiat la locul de muncă comparativ cu femeile.
Studiul a arătat, de asemenea, că 46% din femeile din România au fost expuse personal sau cunosc pe cineva care s-a confruntat cu discriminarea de gen la locul de muncă. Cercetarea confirmă, de asemenea, că se aşteaptă ca firmele să contribuie în mod semnificativ la realizarea egalităţii de gen la locul de muncă.
IKEA este o companie de retail mobilier şi decoraţiuni, de origine suedeză, fondată în 1943 de Ingvar Kamprad.