Astăzi preţul ţiţeiului a crescut datorită slăbirii dolarului american pe piaţa internaţională. Această creştere a fost totuşi plafonată de către cererea scăzută, potrivit Reuters.
Dolarul american a atins un record negativ pe cotaţia internaţională. Acest minim a mai fost atins în urmă cu 22 de luni. De obicei, un dolar mai slab stimulează achiziţionarea de mărfuri cu preţuri reduse, cum ar fi petrolul, deoarece acestea devin mai ieftine pentru deţinătorii altor valute. Preţul ţiţeiului LCOc1 a crescut cu 0.1% ajungând la 43.37 dolari per baril, iar a celui CLc1 a ajuns la 41.08 dolari per baril Edward Moya, analist de piaţă la OANDA din New York a declarat că preţul ţiţeiului urmează să stabilizeze după votul în Congresul American a unui nou ajutor de stat pentru combaterea efectelor pandemiei. Datele arată că redresarea economiei americane nu a avut o creştere suficientă fapt care garantează un nou ajutor federal. Săptămâna trecută numărul şomerilor în Statele Unite a ajuns la 1,416 milioane, un nou record negativ pentru ultimele 4 luni.
Potrivit unui economist Reuters prognoza economică americană a scăzut în ultimele luni datorită carantinării a mai multor state americane. Acest fapt este cel mai evident în numărului de locuri de muncă care pot fi recuperate până la finalul acestui an.
Ieri, pentru a treia zi consecutiv Statele Unite al Americii au înregistrat peste 1000 de morţi cauzate de COVID-19. Reamintim faptul ca la nivel global numărul total de infectări a depăşi 15 milioane iar cel a deceselor de peste 620 000. Grijile privind consumul de petrol au fost alimentate nu doar de o posibilă carantinare federală ci şi de tensiunile dintre Statele Unite şi China,doi dintre cei mai mari consumatori de petrol la nivel global.
Astăzi, China a cerut Statelor Unite să îşi închidă consulatul din oraşul Chengdu ca răspuns la închiderea consulatului chinez din Houston. Relaţile dintre cele două state s-au deteriorat în acest an datorită problemelor creeate de coronavirus, reglementărilor privind comerţul, conflictelor teritoriale din Marea Chinei de Sud dar şi de reprimarea independenţei Hong Kong-ului
În China, congestionarea în porturile petroliere a coastei de est se adaugă la costurile pentru expeditori şi importatori, chiar şi în momentul în care cererea de combustibil se opreşte.