Volumul de ţiţei transferat de către KMG International prin terminalul offshore operat în Marea Neagră a ajuns în prima jumătate a anului 2017 la peste 32 milioane de tone, de la punerea sa în funcţiune în 2009, potrivit unui comunicat trimis redacţiei.
Lucrările de construcţie ale terminalului aflat la 8,8 kilomentri în largul Mării Negre au început în 2007, investiţia totală ridicându-se la peste 100 milioane dolari.
Ioan Taus, directorul general al companiei Midia Maritime Terminal, a declarat: "În 10 ani de când am început operaţiunile în Marea Neagră, activităţile şi performanţele au crescut de la an la an. În 2016, cantitatea totală transferată prin toate terminalele gestionate de către Midia Marine Terminal a fost de peste 11 milioane de tone de materie primă şi produse petroliere".
Situat în portul Midia, terminalul este coordonat de către firma Midia Marine Terminal (MMT) care gestionează activităţile de aprovizionare ale Portului Midia şi ale rafinăriilor Petromidia şi Vega, operate de Grup. Prin danele gestionate de companie, se înregistrează anual un tranzit de peste 550 de nave anual şi un transfer de circa 2 milioane de tone de produse petroliere, GPL, etilenă şi materii prime, produsele fiind livrate atât pe plan intern, cât şi la export.
Conform companiei, prin terminalul maritim sunt transferate aproximativ 5 milioane de tone de ţiţei pe an, cantitate tranzitată de 50 de nave petroliere. Peste 350 de nave au descărcat ţiţei prin terminalul maritim, de la punerea acestuia în funcţiune.
De asemenea, peste 3,5 milioane de tone de produse combustibile şi GPL au fost încărcate şi descărcate prin intermediul rampelor rafinăriilor Petromidia şi Vega, cu 60.000 de cisterne feroviare folosite şi peste 35.000 de camioane de transport, potrivit datelor companiei.
Activităţile de logistică secundară de distribuţie bitum şi produse petrochimice sunt, de asemenea, coordonate de MMT.
Terminalul maritim operat de Midia Marine Terminal la Marea Neagră asigură tranzitul ţiţeiului către rafinăria Petromidia, aproximativ 40% din volumul rafinat în ţara noastră. Cu o capacitate de tranzit estimată la 24 milioane de tone pe an, terminalul petrolier poate primi nave de până la 160.000 tdw.
Potrivit reprezentanţilor companiei, prin gestionarea terminalului maritim offshore, compania a redus astfel distanţa cu aproximativ 33 km faţă de ruta portului Constanţa, permiţând reducerea cu aproximativ 7 dolari pe tonă a costurilor de furnizare. Astfel, investiţia de 100 milioane dolari pentru construcţia terminalului petrolier a fost amortizată în numai 5 ani de la punerea sa în funcţiune. În 2015, sistemul de tranzit al ţiţeiului prin terminal a fost înlocuit, ca rezultat al lucrărilor obligatorii de mentenanţă efectuate. Investiţiile au fost de 3,5 milioane dolari.
Membru al KMG International, Midia Marine Terminal a fost înfiinţat în 2007, preluând administrarea danelor din portul Midia de la Rompetrol Logistics, companie ce a dezvoltat operaţiuni în acest domeniu din 2001. Midia Marine Terminal a fost înfiinţat pentru a construi şi gestiona terminalul petrolier offshore şi pentru a îmbunătăţi operarea terminalelor petroliere ale portului Midia. Compania are trei divizii principale - terminale portuare on-shore de petrol şi gaze, un terminal petrolier offshore şi un parc de rezervoare petroliere şi rampele de la rafinăriile Petromidia şi Vega.