Remuneraţiile directorilor principalelor companii din Marea Britanie au crescut anul trecut cu peste 10%, la nivelul mediu de 5,5 milioane de lire sterline, conform unui studiu publicat de asociaţia High Pay Centre (HPC), informează Reuters.
Şefii celor 100 de companii incluse în indicele principal FTSE 100 al Bursei de la Londra au obţinut în 2015 un pachet salarial de 5,48 milioane de lire sterline (7,15 milioane de dolari), în creştere faţă de 4,96 milioane de lire sterline în 2014, ceea ce înseamnă că directorii generali câştigă în medie de 140 de ori mai mult decât un muncitor obişnuit, arată datele HPC.
Premierul britanic a denunţat recent ''diferenţa iraţională şi dezgustătoare'' între sumele plătite şefilor şi cele plătite muncitorilor obişnuiţi, dând asigurări că va adopta măsuri pentru reducerea plăţilor excesive şi pentru ca salariile şi bonusurile acordate directorilor de companii să fie legate de interesele pe termen lung ale companiilor.
Din 2010, remuneraţiile directorilor companiilor incluse în indicele principal FTSE 100 au crescut cu 33%, potrivit studiului publicat de High Pay Centre.
''În mod clar nu există indicii că pachetele salariale ale directorilor companiilor incluse în indicele principal FTSE 100 nu vor creşte în continuare. High Pay Centre este încântat de recenta intervenţie a premierului Theresa May în problema pachetelor salariale. Acum pare să existe voinţa politică pentru o reformă a remuneraţiilor de top'', a afirmat Stefan Stern, directorul HPC.
Conform studiului, cele mai mari pachete salariale au aparţinut şefilor companiilor WPP (Martin Sorrell), Berkeley (Tony Pidgeley) şi Reckitt Benckiser (Rakesh Kapoor). Remuneraţia de 70 de milioane de lire sterline a lui Martin Sorrell a fost una din cele mai ridicate din istoria Marii Britanii. O treime din investitori au refuzat să aprobe remuneraţia în timp ce Sorrell, unul din cei mai cunoscuţi oameni de afaceri din Marea Britanie, care a construit de la zero compania de publicitate, a afirmat că interesele şi averea sa sunt legate de viitorul WPP, potrivit sursei citate.