ÎN 2015, Flanco a înregistrat o cifră de afaceri de 777 milioane de lei

LARISA BĂNICĂ
Ziarul BURSA #Companii / 3 martie 2016

Flanco a înregistrat o cifră de afaceri de 777 milioane de lei

Profit net: 8 milioane de lei, de 3,8 ori mai mare decât în 2014

Profit net: 8 milioane de lei, de 3,8 ori mai mare decât în 2014

Compania Flanco Retail a înregistrat vânzări de 777 milioane de lei în 2015, ceea ce înseamnă 17% mai mult decât în anul precedent şi cu 27 milioane de lei peste nivelul bugetat şi peste media de creştere a pieţei, care a fost de aproximativ 13%, conform studiilor independente GfK Temax. Eficienţa operaţională s-a reflectat în profitul net al companiei, care a crescut de 3,8 ori anul trecut, până la 8 milioane de lei, potrivit CEO-ului companiei, Dragoş Sîrbu, care a declarat ieri, într-o conferinţă de presă: "S-au aliniat pentru noi o serie de planete favorabile, 2015 fiind un an bun pentru tot retail-ul românesc. Creşterile au fost susţinute puternic de mai mulţi factori favorizanţi. Astfel, dobânzile la credite au fost relativ mici, cursul de schimb nu a avut fluctuaţii mari, iar inflaţia a fost negativă. Toate acestea, susţinute de reducerile de taxe, măririle de salarii, şi, nu în ultimul rând, de preţul redus al petrolului, au condus la o revigorare a pieţei şi la revenirea optimismului şi încrederii consumatorilor."

În cadrul strategiei Flanco de creştere sănătoasă, compania şi-a depăşit obiectivele mizând pe eficienţă operaţională în toate acţiunile - de la alegerea spaţiilor pentru noile magazine, la optimizarea reţelei existente, accentul pe noile tehnologii şi creşterea ponderii vânzărilor online. Toate acestea s-au reflectat direct în profitul obţinut, pe care l-au crescut de la un an la altul, în termeni comparabili.

Totodată, potrivit lui Dragoş Sîrbu, Flanco s-a aflat în 2015 în cel mai bun an din istoria sa, din punctul de vedere al cifrei de afaceri. În cel de-al doilea semestru al anului trecut, compania a vândut aproximativ 10.000 de produse din brandul propriu, Vision, printre acestea aflându-se aparatele de aer condiţionat, electrocasnicele de bucătărie, televizoarele şi telefoanele. Cât priveşte investiţia pentru 2015, aceasta s-a ridicat la 10,6 milioane de lei, fiind axată pe dezvoltarea companiei - totul din resurse financiare proprii. Investiţiile au vizat şi deschiderea a 12 magazine noi, dar şi optimizarea platformelor IT. În 2015, prin extinderea în ţară, Flanco a creat peste 200 de noi locuri de muncă, ajungând la 1357 de angajaţi (la 31.12.2015).

"Anul trecut, am deschis magazine în cele mai noi mall-uri din România: Coresi în Braşov, Mega Mall în Bucuresti şi am revenit în zona comercială Băneasa Bucureşti (lângă Mobexpert). În acelaşi timp, pentru oraşele medii şi mici, ne-am orientat către magazine stradale sau situate în parcuri comerciale, venind cu un nou concept de comerţ modern. Din trimestrul IV 2015 şi până în februarie 2016, am intrat în 10 oraşe noi, cu magazine Flanco stradale", arată CEO-ul Flanco Retail.

Dragoş Sîrbu: "Creşterea noastră este legată şi de faptul că Domo a ieşit din piaţă"

Domnul Sîrbu recunoaşte că ieşirea Domo de pe piaţă a adus companiei sale un plus de 2-3 puncte procentuale la cota de piaţă, însă nu a precizat care este această cotă pentru Flanco. În context, acesta a afirmat că va deschide 30 de magazine noi în acest an, însă va face modificări acolo unde este necesar: "Vom şi închide magazine, acolo unde vânzările nu merg sau nu suntem mulţumiţi de profitabilitate. Doar în această lună vom avea şase deschideri. În tot acest timp scurs de la ieşirea Domo din piaţă, am preluat toate spaţiile pe care ni le-am dorit de la ei."

"Produsele electro-IT au cea mai mare pondere în totalul vânzărilor online în România"

Vânzările online şi cele de pe mobil au fost şi rămân priorităţi pentru Flanco Retail, în condiţiile în care în România, există peste 11 milioane de utilizatori de internet, 7 milioane fiind clienţi pentru asemenea operaţiuni. Dragoş Sîrbu a menţionat: "Produsele electro-IT au cea mai mare pondere în totalul vânzărilor online în România. De aceea, acordăm tot mai multă atenţie site-ului, din punct de vedere al funcţionalităţii generale, al adaptabilităţii la device-uri mobile, al gamei de produse şi conţinutului. Vânzările online cresc într-un ritm de peste 50% de la an la an, însă strategia noastră nu se opreşte la cifre. În afara progresului la nivelul vânzărilor, ne dorim ca, la capitolul servicii şi interacţiune cu clientul, să devenim, în fiecare an, mai buni decât în precedentul. Spre exemplu, anul trecut am implementat o aplicaţie CRM nouă şi, ca urmare, numărul de sesizări şi reclamaţii de la clienţii noştri a scăzut de 10 ori în perioada octombrie 2015 - ianuarie 2016".

Pentru 2016, Flanco ţinteşte vânzări în creştere cu 20%, pe o piaţă estimată să "urce" între 12-14%: "Intenţionăm, la fel ca până acum, să reinvestim în companie întreg profitul operaţional obţinut. Vizăm nu mai puţin de 30 de magazine noi în acest an, dar, în acelaşi timp, ne uităm foarte atent la performanţele şi potenţialul fiecărui spaţiu de desfacere din reţea, optimizând permanent. Vom continua investiţiile în platformele IT, în site, dar şi în trainingul consilierilor noştri de vânzări", precizează CEO-ul Flanco.

Flanco este un retailer autohton de produse IT&C, electronice şi electrocasnice. Cu un număr de peste 1400 de angajaţi, compania deţine o reţea de 104 magazine, aflate în cele mai importante zone comerciale din 65 de oraşe.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb