Kaspersky a înregistrat o creştere stabilă în 2020 şi şi-a majorat veniturile globale (neauditate IFRS) la un total de 704 milioane USD, reprezentând o creştere de 3% YOY, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. Pe parcursul unui an plin de provocări asociate pandemiei, compania a obţinut rezultate pozitive, protejând confidenţialitatea utilizatorilor şi ajutând companiile să reducă riscurile de securitate cibernetică pe fondul unei digitalizări sporite.
Alături de tranziţia accelerată către lumea digitală şi modul de lucru online în 2020, nevoia de securitate cibernetică a crescut pentru multe organizaţii. Kaspersky a furnizat unele dintre cele mai bune produse şi servicii din industrie pentru a asigura protecţia clienţilor săi din întreaga lume şi a obţinut un succes semnificativ atât în sectorul B2B (+ 13% YOY), cât şi B2C (+ 4% YOY). Vânzările Kaspersky în 2020 au fost unele dintre cele mai bune din istoria companiei.
Potrivit sursei citate, creşterea Kaspersky pe segmentul B2B a fost determinată de creşterea continuă în domeniile strategice de afaceri, inclusiv companiile mari (+23% YOY) şi non-endpoint (+27% YOY). Compania a lansat noi soluţii, inclusiv Kaspersky Managed Detection and Response (MDR) - un serviciu care asigură o protecţie continuă, 24/7, bazată pe învăţarea automată, economisind în acelaşi timp resursele echipelor de securitate IT pentru analiza, investigarea şi răspunsul la ameninţările cibernetice - şi, de asemenea, a atins un procent de 10% YOY în creşterea vânzărilor digitale B2B.
În plus, pe segmentul IMM-urilor, cel mai afectat de pandemie, compania a demonstrat o creştere de 3% YOY. Aceasta a fost însoţită de o creştere semnificativă a vânzărilor soluţiei Kaspersky Endpoint Security Cloud (+80% YOY). Cu un accent special pe nevoile companiilor mijlocii, la mijlocul anului Kaspersky a lansat noul Kaspersky Endpoint Detection and Response Optimum (EDR Optimum), adaptat pentru organizaţii cu expertiză şi resurse de securitate limitate.
Lunile de lockdown la nivel global au provocat o schimbare profundă în activitatea dedicate utilizatorilor individuali, accelerând transformarea digitală. În timp ce zona de retail a fost afectată în mod semnificativ de restricţiile impuse de pandemie, care au dus la scăderea vânzărilor tangibile (-13% YOY), sectorul digital al vânzărilor B2C Kaspersky a înregistrat o creştere de 8% YOY. Acest lucru a fost determinat de o creştere impresionantă, de peste 10%, în achiziţii digitale pe tot parcursul anului.
Alexander Moiseev, Chief Business Officer la Kaspersky, a declarat: "2020 a schimbat regulile jocului. Modul în care trăim, muncim, cumpărăm şi socializăm unii cu alţii s-a transformat mult mai rapid şi mai imprevizibil decât ne-am fi putut imagina vreodată înainte de pandemia COVID-19. Într-o clipă, lumea a devenit digitală, devenind mai vulnerabilă la riscurile cibernetice. Noi, ca business, a trebuit să ne adaptăm la noua realitate şi a fost responsabilitatea noastră să le permitem oamenilor să se bucure de o zi de mâine mai sigură. Operaţiunile companiei au crescut în sectoarele cheie de business, demonstrând că în perioade atât de incerte, oamenii au nevoie de cel mai bun nivel de protecţie şi securitate."
În 2020, pentru al optulea an consecutiv, Kaspersky s-a clasat pe primul loc în sistemul de evaluare TOP3 pentru portofoliul său complet de securitate. Compania a obţinut o poziţie de top 3 în 50 din cele 62 de teste independente diferite, efectuate la nivel global în cursul anului şi a obţinut primul loc în 45 din cele 62 de teste. Mai mult, în anul 2020, AV-Comparatives a acordat pentru a şasea oară distincţia de "Produsul anului" pentru soluţia emblematică de securitate pentru utilizatorii casnici Kaspersky - Kaspersky Internet Security, se menţionează în comunicat.
La nivel global, performanţa companiei a fost determinată de rezultate pozitive în majoritatea regiunilor, în special în America Latină (+15% YOY), Rusia, Ţările Baltice, Asia Centrală şi Comunitatea Statelor Independente (CIS) (+15% YOY), regiunea META (Orientul Mijlociu, Turcia şi Africa) (+14% YOY), precum şi în Europa (+6% YOY). Regiunea Asia-Pacific, care, în ceea ce priveşte operaţiunile comerciale, a fost afectată de COVID-19 în toate zonele, a rămas constantă faţă de anul trecut. Acelaşi rezultat stabil a fost prezentat şi de regiunea nord-americană, unde vânzările au fost determinate în principal de segmentul digital.
În 2020, Kaspersky a făcut o serie de paşi semnificativi în cadrul iniţiativei sale Global Transparency Initiative, în ceea ce priveşte angajamentele anterioare şi nu numai. Compania a finalizat mutarea capacităţilor de procesare şi stocare a datelor în Elveţia. Datele legate de ameninţările clienţilor evidenţiate de utilizatorii care au sediul în Europa, Statele Unite, Canada şi o serie de ţări din Asia-Pacific sunt acum prelucrate în două centre de date din Zurich şi includ fişiere rău intenţionate suspecte sau necunoscute anterior, pe care produsele companiei le trimit la Kaspersky Security Network (KSN) pentru analiza automată a malware-ului.
Kaspersky a anunţat, de asemenea, deschiderea North American Transparency Center, în parteneriat cu Asociaţia CyberNB din New Brunswick, Canada, şi a lansat un training dedicat evaluării securităţii produselor - Programul de consolidare a capacităţii cibernetice. Pentru a afla mai multe despre companie şi realizările acesteia, accesaţi site-ul web.