Magazinul online al Alfredo Seafood, lansat în noiembrie 2019, a înregistrat un prim an de activitate intensă, cu vânzări în valoare de 100.000 de euro, impulsionate de perioada stării de urgenţă şi de restricţiile impuse odată cu declararea pandemiei, conform unui comunicat de presă remis redacţiei. În 2020, vârful de vânzări pe platforma online Alfredo Seafood a fost înregistrat în aprilie, în plin lockdown. Atunci s-au achiziţionat cu 70% mai multe produse decât în luna precedentă, iar valoarea vânzărilor s-a ridicat circa 30.500 euro, rezultaţi din 800 de comenzi. Potrivit estimărilor Alfredo Seafood, vânzările magazinului online se vor situa la aproximativ 50.000 de euro la finele primului semestru din 2021, mai mici decât cele aferente aceluiaşi interval din 2020. În acea perioadă, valoarea a fost de 74.000 euro, dar scăderea este firească ţinând cont de particularităţile primelor şase luni din 2020, marcate puternic de restricţiile de deplasare şi închiderea HoReCa, fapt ce a dus la o explozie a comenzilor online.
Mihai Cristian Dărmănescu, fondator al Alfredo Seafood, a declarat: "Noi am lansat magazinul online la finalul lui 2019, pentru că ne-am dorit să le fim mai aproape clienţilor noştri şi să facem procesul de achiziţie cât mai uşor. De asemenea, partea de digitalizare şi trecerea şi în zona de online este importantă pentru dezvoltarea oricărei afaceri. Apoi a venit pandemia, aşadar platforma online a început să aibă un rol tot mai important pentru noi. Dacă nu ar fi fost deja lansată, cu siguranţă că am fi făcut acest pas în 2020. Am investit în jur de 51.000 euro în acest proiect, cost care include implementarea şi administrarea platformei online, transportul produselor şi partea de promovare şi avem în plan să investim cel puţin încă 10.000 de euro anul acesta, în îmbunătăţiri."
Potrivit sursei citate, pe platforma online a Alfredo Seafood sunt comercializate 74 de produse, care sunt transportate în termen de 24 de ore în Bucureşti şi judeţul Ilfov şi în maximum 72 de ore, oriunde în ţară.
În weekendul de Florii şi cel pascal s-au înregistrat vânzări de peste 6.000 euro, iar în perioada respectivă românii şi-au îndreptat atenţia preponderent către specialităţi precum somonul afumat sau icrele de somon sălbatic. În prezent, cele mai bine vândute categorii sunt fructele de mare şi peştele proaspăt, cu sortimente ca: somonul sashimi, dorada întreagă şi dorada file, şalăul, tonul şi macroul. Această tendinţă se va menţine şi în perioada următoare, conform fondatorului Alfredo Seafood.
"Cred că partea de comerţ online va continua să se menţină la cote mai ridicate faţă de situaţia dinainte de pandemie. E un segment care se află în plină dezvoltare, dar încă suntem în urmă faţă de alte pieţe. În prezent, majoritatea celor care comandă prin magazinul online Alfredo Seafood sunt clienţi care ne cunosc brandul şi au încredere în produsele noastre. În perioada lockdown-ului, vânzările magazinelor online de alimente au crescut foarte mult, iar această majorare s-a văzut şi în cazul nostru. În acea perioadă, aveam câte 300 de comenzi pe zi. Acum, odată cu relaxarea, am ajuns la circa 100 de comenzi pe săptămână, dar acesta este un fapt normal. Este important că în viitorul apropiat şi nu numai, segmentul vânzărilor de alimente va continua să se dezvolte, iar acesta este unul dintre câştigurile acestei perioade grele, care se apropie de final, sperăm", a încheiat Mihai Cristian Dărmănescu.