Grupul Lavazza şi-a prezentat astăzi rezultatele pentru anul financiar 2021, în care a raportat o cifră de afaceri de 2,308 miliarde de euro, cu indicatori financiari cheie în creştere şi un mix pozitiv de produse şi canale de distribuţie, conform unui comunicat remis redacţiei. Scenariul macroeconomic din 2022 se anunţă a fi unul complex, atât din cauza pandemiei Covid-19, cât şi a inflaţiei în creştere, care duce la creşterea costului materiilor prime.
Potrivit sursei citate, anul 2021 a debutat cu o perioadă deosebit de agitată în cazul tuturor materiilor prime, iar, în sectorul agricol, cafeaua a cunoscut cele mai semnificative creşteri de preţ, cu o creştere de aproximativ 80% în 2021, atât pentru soiurile Arabica, cât şi pentru Robusta. Aceste creşteri au fost determinate, în principal, de problemele din lanţul de aprovizionare la nivel mondial şi de pagubele provocate de fenomenele meteorologice cauzate de schimbările climatice. Aceşti factori vor avea un impact asupra producţiei din 2022, previziunile indicând o recoltă redusă de cafea şi o menţinere a condiţiilor inflaţioniste, ceea ce înseamnă că preţurile la cafea vor rămâne semnificativ mai mari.
La acest context dificil se adaugă scenariul geopolitic actual, în care conflictul dintre Rusia şi Ucraina are un impact pe numeroase fronturi. Pe lângă sancţiunile internaţionale şi scăderea valorii rublei, principalele efecte se resimt asupra materiilor prime pentru care Rusia şi Ucraina sunt producători şi exportatori importanţi, cum ar fi gazele, petrolul şi metalele.
Lavazza a decis să suspende toate activităţile în Rusia şi, din cauza situaţiei de forţă majoră şi a imposibilităţii de a furniza produsele noastre pe piaţă, a fost, de asemenea, nevoită să oprească temporar distribuţia în Ucraina.
"Grupul şi Fundaţia Lavazza s-au angajat să îi ajute pe cei afectaţi de război încă de la debutul situaţiei de urgenţă, atât prin donaţii către diverse ONG-uri cu care colaborăm de ani de zile, cât şi prin trimiterea de produse de primă necesitate către organizaţiile care lucrează pentru a le oferi sprijin, în speranţa că situaţia va reveni la normal cât mai curând posibil (...) Rezultatele excelente din 2021 reprezintă un moment semnificativ pentru Grupul nostru, dar şi o premisă bună pentru a aborda un an extrem de complex şi provocator, din cauza creşterii preţului tuturor materiilor prime pe care le folosim - în primul rând a cafelei verzi, dar şi a ambalajelor, energiei, logisticii - precum şi din cauza riscurilor care derivă din dramatica situaţie geopolitică actuală", a declarat Antonio Baravalle, CEO al Grupului Lavazza.
Rezultatele din 2021 raportate de Lavazza Group demonstrează soliditatea companiei, popularitatea uriaşă a produselor sale şi recunoaşterea globală a valorii mărcii sale. În 2021, într-un context economic şi social încă afectat de pandemia Covid-19, Grupul a raportat pentru prima dată o cifră de afaceri de peste 2,3 miliarde de euro şi rezultate îmbunătăţite pe toate canalele şi zonele geografice.
În 2021, Grupul a raportat venituri în creştere cu 11% faţă de 2020, în timp ce Poziţia Financiară Netă este pozitivă, la 283 de milioane de euro, cu un cash flow operaţional de 203 milioane de euro, o îmbunătăţire faţă de 2020 (125 de milioane de euro) şi o confirmare a performanţei operaţionale excelente a Grupului.
Principalii factori de creştere sunt, în primul rând, redresarea vânzărilor pe canalul Out Of Home (revenind la 80% din valoarea raportată în 2019), după încetinirea cauzată de Covid, şi creşterea constantă a veniturilor pe canalul Home (+6,3% faţă de 2020 şi +23,8% faţă de 2019), în ciuda tendinţelor pieţei care sunt similare cu nivelurile de dinainte de Covid, subliniază sursa citată.
De asemenea, la nivel geografic, Grupul a raportat o creştere a vânzărilor şi performanţe bune la nivel general, atât pe pieţele mai mature, cum ar fi Italia (+6%) şi Franţa (+10%), cât şi pe cele în creştere, cum ar fi America de Nord (+21%) şi Germania (+14%), ceea ce atestă soliditatea mărcilor Grupului în toate zonele.
Mixul de produse a generat beneficii semnificative datorită dezvoltării segmentului Beans, care este cel mai dinamic de pe piaţă şi unde Lavazza raportează o creştere a vânzărilor de două ori mai mare decât rata medie a pieţei (+16,9% - Lavazza vs. +8,5% - piaţă). În segmentul din ce în ce mai competitiv, Single Serve (maşini de cafea şi capsule), Grupul continuă să-şi implementeze planul de lansare pe piaţă a capsulelor din aluminiu neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2.
Profitul EBITDA (câştigurile înainte de dobânzi, taxe, deprecieri şi amortizări) al Grupului se ridică la 312 milioane de euro, faţă de 253 milioane de euro în 2020 (+23,3%), cu un profit al tuturor câştigurilor de 13,5%, situat la nivelul de dinaintea pandemiei din 2019, comparativ cu 12,1% în 2020.
Nivelul EBIT (câştigurile înainte de dobânzi şi taxe) se situează la 163 de milioane de euro, faţă de 108 milioane de euro în 2020 (+50,9%), cu un profit EBIT de 7,1%. Ca şi în cazul EBITDA, profitul EBIT a revenit la nivelurile pre-pandemice (în 2019 s-a situat la 7,1%).
Profitul net de 105 milioane de euro reprezintă o creştere de 44% faţă de cele 73 de milioane de euro de anul trecut.
Pe parcursul anului, pe lângă rezultatele excelente ale declaraţiei de venit şi bilanţului financiar, s-a adăugat o prezenţă internaţională mai puternică, în special prin intermediul Joint Venture-ului cu Yum China pentru dezvoltarea de cafenele în această ţară. De asemenea, au fost confirmate investiţiile în proiecte de cercetare şi dezvoltare, iar Grupul este determinat să continue să integreze criteriile ESG, abordarea care ia în calcul politici de mediu, sociale şi de guvernare în modelul său de afaceri.
Angajamentul Lavazza implică o strategie de sustenabilitate de mediu bazată pe trei direcţii şi acţiuni: măsurarea impactului, planuri de reducere a impactului şi planuri de compensare, care se traduc prin achiziţionarea de credite de carbon, cu scopul de a atinge neutralitatea în materie de emisii de carbon. Mai detaliat, Grupul continuă să implementeze "Roadmap to Sustainabile Packaging", plan care are ca obiectiv ca întregul portofoliu de ambalaje să devină reutilizabil, reciclabil sau compostabil până în 2025. Planul se bazează pe conceptul Sustainable By Design, care urmăreşte o utilizare cât mai responsabilă şi mai eficientă a materialelor, pe baza principiilor de design ecologic.
Grupul continuă să fie un angajator de top în Italia, datorită îmbunătăţirii continue a condiţiilor de lucru, axate pe oameni, şi care pune accent pe excelenţă în procesele şi strategiile de gestionare a resurselor umane, se menţionează în comunicat.