ÎN ACEST AN, "Teletrans" mizează pe o creştere a cifrei de afaceri nete de aproximativ 10%

Cosmina Capalău
Ziarul BURSA #Companii #Telecomunicaţii / 17 iulie 2009

Horia Hăhăianu, director general "Teletrans": "Maturizarea pieţei determină fiecare operator să-şi regândească strategiile, să-şi păstreze clienţii şi să-şi lărgească portofoliul"

Horia Hăhăianu, director general "Teletrans": "Maturizarea pieţei determină fiecare operator să-şi regândească strategiile, să-şi păstreze clienţii şi să-şi lărgească portofoliul"

Într-un an în care piaţa telecomunicaţiilor este, încă, una dintre cele mai dinamice şi dezvoltate sectoare din România, dar care resimte totuşi reacţiile crizei economice, companiile care activează pe piaţa de profil sunt puse în situaţia de a-şi regândi şi readapta strategia la noul context economic. Domnul Horia Hăhăianu, directorul general al companiei "Teletrans", ne-a acordat un interviu prin care şi-a exprimat opinia în legătură cu starea pieţei la momentul actual, dar ne-a expus şi câteva dintre planurile şi obiectivele sale pe 2009 pentru firma pe care o conduce.

(Interviu cu domnul Horia Hăhăianu, director general al companiei "Teletrans")

Reporter: Ce înseamnă să fii un operator de comunicaţii la nivel naţional pe piaţa din România? Ce dificultăţi şi ce provocări întâmpină un jucător din acest domeniu?

Horia Hăhăianu: "Teletrans" este un operator de tip "carrier" pe piaţa telecom din România, care operează două reţele de fibră optică: un backbone cu acoperire naţională de aproximativ 5.000 de kilometri, 9 inele, redundanţă, şi un backbone de aproximativ 4.000 de kilometri, 4 inele, redundanţă, tehnologie IP/MPLS.

În ceea ce priveşte provocările cu care ne confruntăm, putem spune că avem de-a face mai degrabă cu o oportunitate, având în vedere piaţa "matură" în care activăm. Concurenţa este acerbă, fiecare operator încearcă să-şi regândească strategiile, să adopte o mai mare orientare către client, să exploreze noi oportunităţi de piaţă sau să renunţe la proiecte neperformante. Competiţia pe piaţa telecom a fost şi se menţine la un nivel ridicat, fiind influenţată şi de criza economică, fapt ce determină evoluţia preţurilor pentru serviciile furnizate şi necesitatea oferirii de către companii a unor servicii variate, integrate şi cu valoare adăugată.

Reporter: Cum vedeţi evoluţia pieţei de profil din acest an, comparativ cu cea înregistrată în ultimii 2-3 ani?

Horia Hăhăianu: Piaţa telecomunicaţiilor este în continuare una dintre cele mai dinamice şi dezvoltate sectoare din România, dar care resimte totuşi efectele crizei economice.

Având în vedere condiţiile specifice situaţiei cu care ne confruntăm local, am putea spune că procentul de acoperire a serviciilor la nivel naţional nu este satisfăcător, dar este unul realist. În România, rata de penetrare a serviciilor continuă să crească, dar este în continuare una dintre cele mai scăzute rate din Uniunea Europeană, trebuie să accelerăm pentru a acoperi această diferenţă tehnologică.

Dacă până în acest moment, piaţa s-a dezvoltat destul de mult, evoluţia acesteia în 2009 a avut un curs relativ diferit faţă de anii precedenţi. Mizăm însa pe faptul că societatea este într-o continuă dinamică, iar informaţia necesită zilnic metode mai rapide şi mai inovative de comunicare.

Cert este că, la nivel global, consumul de servicii telecom a scăzut şi se previzionează o creştere a internetului în bandă largă. Potenţialul pieţei poate fi aşadar exploatat, depinde de flexibilitatea şi adaptabilitatea fiecărui jucător la cerinţele pieţei.

Reporter: Ce estimări aveţi pentru evoluţia companiei dumneavoastră? Care sunt aşteptările legate de cifra de afaceri şi cota de piaţă în 2009, comparativ cu anul trecut?

Horia Hăhăianu: Pe parcursul ultimilor ani, cifra de afaceri a companiei "Teletrans" a avut o evoluţie constant crescătoare, datorată atât creşterii volumului serviciilor prestate către "Transelectrica", cât şi lărgirii portofoliului de clienţi terţi.

Chiar dacă în acest an situaţia macroeconomică internă şi internaţională este destul de dificilă, mizăm pe o creştere a cifrei de afaceri de aproximativ 10% faţă de cifra de afaceri netă din 2008, care s-a ridicat la aproximativ 8,6 milioane de euro.

În ceea ce priveşte profitul, nivelul acestuia înregistrat în 2008 se ridică la 0,85 milioane de euro, iar pentru 2009 ne propunem o creştere de aproximativ 15%.

Reporter: Cum se resimte criza în activitatea companiilor care activează în acest domeniu, în Româ­nia? Cum influenţează criza activitatea "Teletrans"?

Horia Hăhăianu: Criza economică este resimţită sub o formă sau alta de către toate companiile. Nevoia de comunicare se va menţine, în unele sectoare va creşte probabil. Totuşi, deşi nivelul preţurilor va fi caracterizat printr-o scădere, ne punem în acelaşi timp multe speranţe în investiţii noi în România - o piaţă de altfel încă emergentă -, investiţii atât locale, cât şi străine, care în mod implicit vor creşte piaţa serviciilor de comunicaţii.

Criza a determinat un proces de consolidare a pieţei telecom, proces ce are un efect asupra companiei asemănător cu cel pe care şi alţi jucători din piaţă îl resimt: unii clienţi îşi restrâng activităţile, renunţă sau vând parţial anumite tronsoane de reţea şi, prin urmare, anumite nevoi dispar. Este influenţat astfel volumul colaborării dintre companiile implicate.

Reporter: Cum aţi caracteriza relaţia companiei "Teletrans" cu clienţii săi? Ce înseamnă o relaţie eficientă şi cum contribuie aceasta la succesul unei organizaţii?

Horia Hăhăianu: Eficientizarea relaţiei cu clienţii reprezintă unul dintre principalele noastre obiective, corelat cu reorganizarea companiei ca o consecinţă necesară a schimbării viziunii de afaceri a "Teletrans". În acest sens, urmărim adaptarea companiei la obiectivul principal asumat, şi anume: atragerea de noi clienţi, dar şi retenţia celor din portofoliu. Flexibilitatea şi transparenţa sunt cuvinte-cheie. Flexibilitatea la nevoile clienţilor care, ţinând cont de dinamica actuală a pieţei, este crucială, iar transparenţa este necesară în ambele sensuri în vederea construirii unor situaţii de tipul "win-win".

Reporter: Care este calendarul investitţonal al companiei dumneavoastră în acest an?

Horia Hăhăianu: Ca şi etapă în evoluţia reţelei, ne situăm în cea de-a treia fază a procesului de dezvoltare. Din punct de vedere investiţional, aceasta presupune în principal construirea a două inele de redundanţă în Ardeal şi Moldova, unde, în acest moment, folosim soluţii alternative. De asemenea, urmărim în cadrul aceleiaşi etape şi o eficientizare a utilizării infrastructurii existente şi ne propunem investiţii în echipamente active de ultimă generaţie, care implicit presupun un grad superior de încărcare a reţelei. Aceste proiecte investiţionale au fost recalibrate în acest an cu noile modificări şi schimbări ale pieţei, dar şi adaptate nevoilor clienţilor noştri.

Reporter: Care este modul în care compania dumneavoastră alege să facă diferenţa pe o piaţă matură precum cea de telecom?

Horia Hăhăianu: "Teletrans" urmăreşte să "iasă" pe piaţa regională telecom şi să se poziţioneze ca un jucător important pe această piaţă. În acest sens, vom recurge la modificări interne de proceduri şi procese, lucru care ne va permite o abordare mai profesionistă a procesului de vânzare.

Maturizarea pieţei determină fiecare operator să-şi regândească strategiile, să-şi păstreze clienţii şi să-şi lărgească portofoliul. Însă acest lucru nu poate decât să ne motiveze şi mai mult în încercarea de a face diferenţa pe o astfel de piaţă. Suntem conştienţi de potenţialul pe care compania îl are, şi aş aminti aici câteva aspecte ce ne ajută să ne îndeplinim acest obiectiv: infrastructura, experienţele şi competenţele "Teletrans" pe această piaţă şi, nu în ultimul rând, prezenţa la nivel naţional a companiei.

Reporter: Care este cel mai optimist scenariu pentru "Teletrans" în 2009? Dar cel mai pesimist?

Horia Hăhăianu: Scenariul optimist ar fi realizarea obiectivelor propuse pentru anul acesta, care vizează atât creşterea cifrei de afaceri, cât şi modificările interne. Acestea se referă la abordarea şi adaptarea companiei la cerinţele de piaţă din toate punctele de vedere: finalizarea stadiului actual de dezvoltare a reţelei, reorganizarea companiei, abordarea proactivă a pieţei, accesarea fondurilor europene pentru administraţie publică şi dezvoltare regională. Scenariul pesimist s-ar înregistra în măsura în care o parte semnificativă din clienţii noştri ar fi afectaţi de criză, fiind astfel şi noi, la rândul nostru, influenţaţi indirect. Există o probabilitate ca această consecinţă să aibă loc mai ales în trimestrele 3 şi 4, motiv pentru care vom încerca să compensăm printr-o proactivitate crescută a companiei pe partea de vânzări.

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb