TeraSteel, parte a grupului Teraplast, estimează o creştere cu peste 23% a business-ului în acest an, la 154,9 milioane de lei, potrivit unui comunicat de presă.
Compania ce produce panouri sandwich, structuri metalice zincate şi hale la cheie, mizează pe un profit net de 11 milioane de lei.
TeraSteel a raportat în 2016 o cifră de afaceri de 125,7 milioane de lei, în creştere cu 8,4% faţă de anul anterior. În plus, în 2016 valoarea exporturilor realizate de TeraSteel a fost cu 27% mai mare versus 2015. De asemenea, anul trecut compania a livrat produse în proiecte importante, cum ar fi o parte din magazinele Dedeman, Centrul Logistic Penny Bacău sau Mega Mall Bucureşti.
Dorel Goia, preşedinte al Consiliului de Administraţie Teraplast, a declarat: "Evoluţia estimată pentru 2017 va fi susţinută de creşterea portofoliului de clienţi, atât pe piaţa internă, cât şi pe piaţa externă. Mizăm, de asemenea, şi pe creşterea ponderii vânzărilor de structuri zincate, o linie de business al cărei start a fost dat în 2013".
Acesta a subliniat, în plus, că deschiderea noilor axe de finanţare pentru agricultură, dar şi a celor din cadrul Programului Operaţional de Creştere a Competitivităţii Economice (POS-CCE) reprezintă argumente care au determinat previziunile de creştere a business-ului TeraSteel pentru anul 2017 prin majorarea cantitativă a livrărilor de panouri termoizolante, în special pe segmentul agricol.
Domnul Goia a mai spus: "România are nevoie de dezvoltarea infrastructurii de depozitare în agricultură, mai ales că, din punct de vedere al spaţiilor logistice, suntem deficitari faţă de celelalte ţări din Uniunea Europeană. Avem în plan ca în următoarele luni să dezvoltăm noi produse, în parteneriat cu furnizorii noştri strategici, produse cu care să putem concura gamele premium ale celor mai importanţi producători de panouri sandwich la nivel mondial".
Creşterea previzionată pentru acest an pentru business-ul TeraSteel este determinată şi de achiziţia realizată în prima jumătate a acestui an de către Teraplast a producătorului de panouri sandwich din Serbia, Interlemind, conform comunicatului companiei. Fabrica achizitionată are o capacitate de producţie similară celei a subsidiarei TeraSteel, de 2,2 milioane mp/an.
Fabrica de panouri sandwich din Serbia va deservi în principal ţări precum: Serbia, Bulgaria, Macedonia, Bosnia, Croaţia şi Muntenegru, dar şi pieţe secundare precum Ungaria, sudul României şi nordul Greciei, a subliniat reprezentantul companiei.
Dincolo de producţia pe panouri sandwich, care ajunge în total la 4 milioane mp/an odată cu integrarea Interlemind, TeraSteel mai are şi o capacitate anuală de peste 6.000 tone în fabrica de structuri zincate.