Telekom România a înregistrat în al treilea trimestru al anului venituri de 239 milioane de euro, uşor sub nivelul din perioada similară din 2014, deşi pe divizia mobilă încasările au urcat cu 3%, iar EBITDA (profitul înainte de deducerea dobânzilor, taxelor, deprecierilor şi amortizărilor) s-a situat la 48 milioane de euro, în declin cu 20%, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Rezultatele financiare raportate de către Telekom Romania Communications pentru T3 2015 reflectă aceleaşi tendinţe de creştere pe zonele-cheie, precum ofertele integrate şi TV, dar şi scăderi pe alte segmente, cu impact direct asupra veniturilor şi EBITDA. Astfel, veniturile s-au ridicat la 143,5 milioane de euro în T3 2015, înregistrând o scădere de 5,2% faţă de T3 2014. În primele nouă luni ale acestui an, veniturile au fost de 442,7 milioane de euro, înregistrându-se o scădere de 3,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. ProForma EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) pentru T3 2015 a fost de 23,9 milioane de euro, cu 31,7% mai mic faţă de T3 2014, parţial ca urmare a scăderii veniturilor generate de segmentul de telefonie fixă şi de venituri mai puţin semnificative generate de activităţile colaterale, cum ar fi valorificarea infrastructurii vechi de cupru şi a portofoliului imobiliar.
Numărul de clienţi care au optat pentru serviciile integrate MagentaONE a depăşit 160.000, rezultând o creştere a veniturilor din serviciile mobile de 201% în T3 2015 vs. T3 2014.
Noile funcţionalităţi şi conţinutul exclusiv, precum competiţii de fotbal oferite pentru o experienţă multi- ecran completă, au dus la menţinerea rezultatelor pozitive pentru serviciile de televiziune. Astfel, baza de clienţi a crescut cu 2,5% la sfârşitul lunii septembrie 2015, ajungând la 1,43 milioane. Veniturile aferente pentru primele nouă luni ale anului 2015 au crescut cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2014. Ratele de creştere cele mai semnificative ale veniturilor din televiziune, în funcţie de tehnologie, au fost generate de serviciul de televiziune interactivă (IPTV) şi de serviciile de cablu digital. Acesta este rezultatul campaniei intensive de implementare a tehnologiei FTTH, de ultimă generaţie, care permite accesul, pentru TV, la noi funcţionalităţi, cum ar fi înregistrările în cloud, arhiva TV, VoD etc. Unele dintre aceste caracteristici sunt disponibile, de asemenea, şi online, prin intermediul Telekom TV Web & Mobile.
Numărul de abonaţi la serviciile de broadband a ajuns la 1,2 milioane, în scădere cu 2,9% comparativ cu T3 2014, din cauza zonelor în care infrastructura optică nu este disponibilă. Pentru a compensa acest aspect, extinderea reţelei FTTH, care oferă viteză de Internet de până la 1 Gbps, va continua şi în perioada următoare. Pe termen mediu şi lung, este de aşteptat să genereze rezultate pozitive în ceea ce priveşte veniturile şi abonaţii.
Scăderea numărului de abonaţi de voce fixă cu 0,2% în T3 2015 faţă de T3 2014, şi, implicit, a veniturilor, este în linie cu tendinţa generală de descreştere pe acest segment.
Conform sursei citate, cu toate că veniturile din segmente precum soluţii IT&C şi servicii de date au continuat să genereze rezultate relevante, nu au putut compensa per ansamblu scăderea veniturilor din wholesale şi activităţi care nu sunt specifice domeniului principal de activitate al companiei. Costurile aferente plecărilor voluntare se ridică la 12,2 milioane de euro în T3 2015, cu impact la nivelul EBITDA.
Telekom Romania Mobile Communications a înregistrat rezultate stabile in T3 2015, cu venituri în valoare de 109,2 milioane de euro, marcând o creştere de 2,1% faţă de T3 2014.
Segmentul business a crescut cu 7,7% anual, în timp ce veniturile din servicii pe segmentul B2B au crescut cu 18,3% in T3 2015 faţă de T3 2014. În ultimele trei luni, Telekom Romania Mobile Communications a adăugat în portofoliul său de afaceri mai multe conturi strategice, precum Bank Leumi sau Şantierul Naval Damen Galaţi.
Baza totală de clienţi (inclusiv Zapp), la sfârşitul T3 2015, a fost de aproximativ 5,7 milioane, în scădere cu 2,9%, comparativ cu T3 2014. Baza totală a clienţilor cu abonamente a crescut cu 4,8% comparat cu T3 2014, ajungând la 29% din totalul bazei de clienţi, în timp ce numărul de utilizatori noi postpaid a înregistrat o creştere de 15,5%.
Marja ProForma EBITDA (profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere si amortizare) a fost de 22,3% în T3 2015, în scădere cu 1,5 puncte procentuale faţă de T3 2014. Proforma EBITDA a ajuns la 24,4 milioane de euro în T3 2015. Blended ARPU a crescut cu 0,9%.
În prezent, Telekom Romania oferă acoperire 4G pentru până la 57% din populaţia urbană şi 32,4% din totalul populaţiei (urbane şi rurale). În Bucureşti, 4G acoperă 98% din suprafaţa oraşului, în timp ce în Braşov şi Poiana Braşov, principalele destinaţii turistice, gradul de acoperire este de 98% şi respectiv 100%. În plus, există o conexiune avansată bazată pe tehnologia HSDPA 3G dual carrier, care permite viteze de până la 43,2 Mbps în 271 oraşe şi peste 5.287 de localităţi.