Compania de tehnologie 2Performant, liderul pieţei de marketing afiliat din România, listată pe piaţa AeRO a BVB (simbol bursier 2P), raportează pentru anul 2021 o cifră de afaceri de 25,7 milioane de lei, în creştere cu 27% faţă de anul 2020 şi peste prognoză.
Anul trecut, 2Performant a generat peste 1% din piaţa de e-commerce din România, intermediind pentru magazinele online din platforma sa de marketing afiliat vânzări în valoare de 73,1 milioane euro din totalul de 6,5 miliarde de euro estimat de GPeC la nivelul pieţei româneşti de comerţ electronic.
Compania îşi păstrează un ritm bun de creştere şi raportează rezultate financiare în linie cu bugetul de venituri şi cheltuieli asumat la începutul anului trecut. Astfel, veniturile operaţionale, calculate prin eliminarea comisioanelor pe care 2Performant le plăteşte către afiliaţii din platformă înregistrează o creştere de 26 de procente faţă de 2020, ajungând la 6,9 milioane lei.
"Am încheiat anul 2021 cu rezultate financiare care confirmă că putem creşte într-un ritm mai accelerat decât piaţa de e-commerce din România, care are o creştere estimată la aproximativ 15% pentru anul trecut. Am reuşit asta prin excelenţă operaţională: consultanţa oferită utilizatorilor de top, analiza de date, departamentul de business support creat anul trecut, susţinerea financiară a proiectelor valoroase de afiliere, marketing-ul în interiorul ecosistemului de utilizatori şi îmbunătăţirea proceselor din organizaţie per total. Am realizat toate acestea în paralel cu dezvoltarea abordării de extindere pe pieţe externe şi cu primul nostru an ca emitent pe Bursa de Valori Bucureşti. Aceasta este baza pentru o creştere şi mai rapidă în 2022, alături de achiziţionarea de noi utilizatori - magazine online şi afiliaţi", spune Dorin Boerescu, CEO 2Performant.
Veniturile companiei din piaţa din România pentru produsul de marketing afiliat au crescut cu 28% faţă de 2020, ajungând la peste 22,6 milioane de lei, în vreme ce veniturile din pieţele externe înregistrează o creştere de 33 de procente. În acelaşi timp, compania înregistrează şi o creştere a veniturilor plătite în avans cu 51% faţă de anul anterior, ajungând la 12,2 milioane de lei. Veniturile postpaid ajung la 13,3 milioane de lei, cu 13% mai mult faţă de 2020.
Ca urmare a investiţiilor realizate în 2021 pentru internaţionalizare prin parteneriate cu jucători internaţionali, consolidare şi creştere pe piaţa locală, dar şi dezvoltarea unei noi soluţii tehnice pentru atribuirea conversiilor, compania a înregistrat anul trecut o pierdere de 699 mii de lei, sub pierderea prognozată în bugetul de venituri şi cheltuieli.
Indicatorii de lichiditate, poziţie de cash şi grad de îndatorare înregistrează valori extrem de bune în 2021, inclusiv datorită investiţiei de peste 5 milioane de lei atrase de companie printr-o majorare de capital cu aport în numerar realizată pe Bursa de Valori Bucureşti.
Cel de-al doilea semestru al anului 2021 a adus creşteri semnificative pentru companie, în contextul în care această perioadă este în mod tradiţional una foarte bună pentru vânzările în online, atunci având loc cele mai importante campanii de reduceri ale magazinelor. Astfel, 2Performant a înregistrat în cea de-a doua jumătate a anului trecut o cifră de afaceri de peste 14,9 milioane de lei, în creştere cu 36% faţă de semestrul doi din 2020, şi un profit de 457 mii de lei.
Anul trecut 2Performant a intermediat pentru magazinele online din platforma sa nu mai puţin de 1,39 milioane de vânzări în valoare de 73,1 milioane de euro, cu 44,4% mai mult faţă de anul precedent. În 2021, platforma 2Performant.com, dezvoltată in house, prin care profesionişti în marketingul digital colaborează cu magazinele online, a intermediat 68,7 milioane de click-uri, cu 23% mai mult decât în anul precedent, ceea ce înseamnă o medie de peste 5,7 milioane de click-uri lunare trimise către magazinele online.
Conceput ca un marketplace bazat pe tehnologie în care magazinele online colaborează cu specialiştii în marketing digital la cost pe vânzare, 2Performant şi-a demonstrat relevanţa ca instrument de vânzări pentru ambele categorii de utilizatori. Astfel, în 2021, 3.440 de afiliaţi au înregistrat comisioane în valoare de 4,65 milioane de euro, în creştere cu 36,6% faţă de anul anterior. Şi indicele de vânzări creşte cu 5,7% şi ajunge la 15,71 euro, ceea ce înseamnă că pentru fiecare euro investit în afiliere un magazin online din platforma 2Performant.com a obţinut aproape 16 euro. Rata de conversie este de 2%.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.02.2022, 12:39)
Stati nu va panicati ca va mai dau 5 actiuni gratuite la una, din profitul pe 2030. Ca sa acoperim inflatia, sa nu ziceti ca sut rau.
1.1. Titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de Protaru în data de 14.02.2022, 12:52)
: ))
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 14.02.2022, 13:18)
Imediat ce au obtinut banii din majorarea de capital , au umflat cheltuielile de personal.
Nu au comunicat exact unde merg banii investiti . In rest : povesti !
2.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2022, 00:44)
Vine primavara, se ridic restrictiile, lumea circula si incep muncile pe afara, ma intreb cine o mai sta sa dea clickuri pe 2P?
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2022, 09:06)
Aceiasi care dadeau si inainte .
Greu cu tehnologia la generatia imprimanta matriceala.
2.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.02.2022, 09:45)
ma mir de ce a scazut Boerescu de la vreo 70% la 33%. Initial zicea ca firma nu e de vanzare, ca nu-l intereseaza sa cedeze, etc. Te pomenesti ca pe la anul iese din firma si le-o lasa 'urmasilor'.