Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications şi-au continuat planul de investiţii în ciuda condiţiilor de piaţă, cea mai mare parte a acestora fiind orientată către extinderea reţelelor FTTH, 3G şi 4G.
Nikolai Beckers, CEO al grupului de companii Telekom Romania, a declarat: "Trimestrul al patrulea 2014 este marcat, fără îndoială, de T, rebrandingul care a integrat complet operaţiunile comerciale ale Telekom Romania Communications şi Telekom Romania Mobile Communications (...). Au fost făcute investiţii semnificative în acest proces fără precedent, cu impact direct asupra EBITDA. Cu toate acestea, la trei luni după rebranding, primele rezultate au început să se facă simţite - un număr încurajator de noi abonamente pentru pachete de comunicare nelimitată şi divertisment, o creştere stabilă pe segmentele - vedetă, precum TV şi serviciile ITC pentru companii".
La finalul lui 2014, acoperirea FTTx era disponibilă în 22 de oraşe, cu planuri de expansiune rapidă, asigurând viteze între 100 Mbps şi 1Gbps pentru Internet. În 2014, serviciile 4G au atins o acoperire de 50% în zonele urbane, cu viteze de 150 Mbps. De asemenea, pe partea mobilă, au fost continuate eforturile de modernizare, extindere şi optimizare a reţelei pentru toate tehnologiile disponibile (GSM- 2G, UMTS-3G şi LTE-4G), putând astfel acomoda un trafic de date dublu în comparaţie cu sfârşitul anului 2013. Extinderea acoperirii reţelei mobile a vizat, în principal, zonele urbane indoor, drumurile naţionale şi zonele rurale, fiind vizaţi cu precădere clienţii de business.
Nicolai Beckers a adăugat: "Toate aceste realizări au fost obţinute în pofida unui an dificil, marcat de măsuri de reglementare şi fiscale neprevăzute, cu impact semnificativ asupra indicatorilor-cheie financiari. Strategia solidă stabilită pentru 2015 vizează obţinerea unor rezultate bune şi în următoarea perioadă".
• Veniturile Telekom Romania Communications, în stagnare
Veniturile Telekom Romania Communications, pentru finalul anului 2014, au rămas la acelaşi nivel de 609,1 milioane euro, comparativ cu finalul lui 2013. EBITDA valabilă pentru 12 luni în 2014 a fost de 149,2 milioane euro, în creştere cu 1% y-o-y, în timp ce Pro Forma EBITDA pentru tot anul 2014 a avut o creştere de 0,4% ajungând la 159,9 milioane euro, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Rezultatele arată impactul taxei pentru construcţii speciale, care a fost unul semnificativ asupra companiei care deţine, istoric, o infrastructură bazată pe cupru şi canalizaţii. EBITDA Pro Forma pentru trimestrul patru 2014 a fost de 41,5 milioane euro, comparativ cu 49,2 milioane în trimestrul al patrulea 2013.
Lansarea serviciilor convergente în urma rebrandingului a generat o creştere a veniturilor de pe segmentul mobil în T4 2014, comparativ cu T4 2013. Vânzarea de pachete integrate a depăşit aşteptările cu 52%.
TV continuă să fie segmentul cu cea mai mare creştere, de 4,5% la 31 decembrie 2014, ajungând la 1,414 milioane de clienţi. Veniturile corespunzătoare pentru T4 2014 au crescut cu 8,2% comparativ cu T4 2013. Prima platformă multiscreen din România care integrează servicii complete de IPTV & OTT oferă acces clienţilor la până la 62 de canale TV.
Veniturile trimestriale de pe segmentul serviciilor de Internet au rămas la acelaşi nivel, iar numărul abonaţilor la serviciile de broadband a fost de 1,232 milioane la finalul lui 2014.
Veniturile înregistrate de Telekom Romania Wholesale au scăzut cu 21,6% comparativ cu T4 2013, cele aferente traficului internaţional compensând parţial declinul generat de scăderea tarifelor de interconectare pentru fix şi mobil.
Numărul de abonamente, de 4,827 milioane în T4 2014, a rămas stabil, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Veniturile din activităţi care nu sunt specifice domeniului principal de activitate a companiei (infrastructura veche de cupru şi proprietăţi imobiliare) au crescut cu 10% în T4 2014 versus T4 2013.
• Telekom Romania Mobile Communications - baza de clienţi business, în creştere cu 19%
Baza de clienţi business a Telekom Romania Mobile Communications a crescut cu 19%, de la an la an. Creşterea provine în principal din vânzările de abonamente din portofoliile Nelimitat Business XXS - XXL şi Internet Nelimitat XS - XXL, lansate în septembrie 2014.
Veniturile din servicii în T4 2014 pe segmentul de business au înregistrat o creştere de 7% în T4 2014 faţă de T4 2013, în special datorită consumului de date mobile, care s-a dublat, în 2014, faţă de 2013.
În T4 2014, Telekom Romania Mobile Communications a adăugat noi conturi importante în portofoliul de business, printre care Grupul de firme Selina, un jucător important pe piaţa construcţiilor din vestul ţării sau Cramele Recaş, un nume cunoscut pe piaţa locală de vinuri.
Baza totală de clienţi (inclusiv Zapp) a fost de aproximativ 6 milioane la finalul anului 2014, din care 26,8% postpaid.
Deşi 2014 a fost marcat de un context de piaţă dificil, veniturile în T4 2014 s-au ridicat la 112,6 milioane de euro. ARPU (venitul mediu per utilizator) în 2014 a fost de 4,68 euro.
Un motor principal de creştere au fost datele mobile, traficul aproape dublându-se în 2014, în comparaţie cu 2013 (creştere de 90%), în corelaţie cu o creştere de 35% a ponderii vânzărilor de telefoane smart din totalul de terminale vândute în 2014, faţă de anul precedent. Numărul total de clienţi 4G aproape s-a triplat în T4 faţă de T3, înregistrând o creştere semnificativă, de 287%.
În general, veniturile au rămas relativ stabile în 2014, ajungând la 439.4 milioane de euro, în scădere cu 4,2 %, dar în creştere cu 3,1% faţă de aceeaşi perioadă din 2013, dacă excludem impactul scăderii tarifelor de interconectare.
Marja EBITDA Pro Forma (câştigurile operaţionale înaintea dobânzilor, taxelor şi amortizărilor) a ajuns la 24% în 2014 versus 2013 - o scădere de 1,9 puncte procentuale care reflectă impactul scăderii tarifelor de interconectare şi a taxei pe construcţiile speciale. EBITDA a atins valoarea de 105,6 milioane Euro, la finele lui 2014.
În acest moment, Telekom Romania Mobile Communications oferă acoperire 4G pentru 50% din populaţia din mediul urban şi pentru 27% din totalul populaţiei (rural şi urban). În Bucureşti, acoperirea 4G este pentru 98% din suprafaţă, în timp ce în oraşele turistice Braşov şi Poiana Braşov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. Clienţii care nu se află în aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansată având la bază tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de până la 43,2 Mbps, în 271 oraşe şi peste 5287 localităţi.
• Profitul OTE a scăzut în trimestrul al patrulea, din cauza veniturilor mai mici în România
OTE, cel mai mare operator de telecomunicaţii din Grecia, a anunţat ieri că va relua plata dividendelor după patru ani, pe fondul stabilizării rezultatelor în Grecia, deşi profitul a scăzut cu 2,8% în trimestrul patru din 2014, în principal din cauza veniturilor mai mici în România, transmite Reuters, citat de Agerpres.
În perioada octombrie-decembrie 2014, profitul înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA), excluzând costurile de restructurare şi alte costuri, a scăzut la 370,9 milioane de euro, de la 381,4 milioane de euro în trimestrul patru din 2013. Veniturile au scăzut în trimestrul patru din 2014 cu 2,8%, la 1,017 miliarde de euro, vânzările la divizia de telefonie fixă au fost stabile pentru prima dată după şapte ani de declin.
Fluxul de numerar s-a situat la 583 milioane de euro anul trecut, depăşind ţinta companiei, de 500 milioane de euro. Anul acesta OTE estimează un flux de numerar de peste 500 milioane de euro.
Deutsche Telekom controlează 40% din acţiunile Hellenic Telecommunications Organization, OTE, care, la rândul său, deţine 54,01% din Romtelecom, actuala Telekom Romania Communications. Divizia sa de telefonie mobilă, Cosmote, este prezentă pe piaţa românească prin Cosmote România, actuala Telekom Romania Mobile Communications, societate deţinută de grupul OTE, prin Romtelecom (30% din acţiuni) şi Cosmote Grecia (70% din titluri).
La mijlocul lui august, Romtelecom şi Cosmote România au anunţat că vor fi reprezentate comercial prin intermediul brandului Telekom România, iar produsele şi serviciile vor fi oferite sub brand-ul "T".