ÎN CONDIŢIILE CREŞTERII AFACERILOR CU 23% TeraPlast îşi ameliorează profitabilitatea cu 40%, în primul semestru

Andrei Iacomi
Piaţa de Capital / 30 iulie 2019

TeraPlast îşi ameliorează profitabilitatea cu 40%, în primul semestru

Ioana Birta: "Anul acesta ne-am propus o creştere susţinută, prin extinderea prezenţei regionale şi dezvoltarea capacităţilor de producţie"

Pentru 2019, Grupul TeraPlast are în derulare investiţii de peste 109 de milioane de lei

Grupul TeraPlast (TRP) a raportat, pentru primele şase luni ale acestui an, un profit net de 14,66 milioane de lei, cu 39,4% peste cel obţinut la jumătatea anului trecut, în condiţiile unei creşteri a cifrei de afaceri cu 23%, până la 416,34 milioane de lei, reiese din raportul fabricantului de materiale de construcţii remis, ieri, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Ioana Birta, director financiar al Grupului, a declarat: "Rezultatele înregistrate în primele şase luni sunt în concordanţă cu proiecţiile noastre de continuare a evoluţiei ascendente şi a strategiei de îmbunătăţire a marjei, asumată încă de anul trecut. Dacă în 2018 ne-am concentrat pe consolidarea business-urilor nou intrate în Grup, anul acesta ne-am propus creştere susţinută, prin extinderea prezenţei regionale şi dezvoltarea capacităţilor de producţie, în cadrul unui plan ambiţios de investiţii".

În aceste condiţii, potrivit raportului TeraPlast, evoluţia cifrei de afaceri a Grupului în intervalul menţionat, de la 338 milioane de lei, la peste 416 milioane de lei, se datorează creşterii prezenţei regionale, dezvoltării portofoliului de clienţi, precum şi extinderii reţelei de distribuţie.

Din cadrul Grupului, cea mai bună performanţă, în primele şase luni ale acestui an, a fost obţinută de compania TeraPlast, ce a înregistrat o creştere a afacerilor de 28% faţă de primul semestru al anului trecut, la peste 167 milioane de lei, ca urmare a performanţelor liniei de business Instalaţii, în contextul evoluţiei pozitive a proiectelor de infrastructură.

Vânzările pentru linia de business de ţiglă metalică au crescut la peste 105 milioane de lei, faţă de peste 82 milioane de lei în primele şase luni din 2018, în timp ce panourile sandwich au adus Grupului TeraPlast venituri de peste 130 milioane de lei, cu 18% mai mari faţă de aceeaşi perioadă de raportare a anului trecut.

La nivel consolidat, veniturile din vânzarea produselor finite au urcat, după primele două trimestre ale anului curent, la 356,77 milioane de lei, cu 21,1% mai mari decât cele din aceeaşi perioadă de raportare a lui 2018, în timp ce vânzările de mărfuri s-au cifrat la 53,55 milioane de lei, cu 25,2% peste cele prinse în situaţiile financiare la finele lunii iunie a anului trecut.

După primele şase luni ale anului curent, cheltuielile cu materiile prime, consumabilele şi mărfurile, la nivel consolidat, au fost de 310,79 milioane de lei, în creştere cu 16,3% faţă de cele de la jumătatea anului 2018, în timp ce cheltuielile cu beneficiile angajaţilor s-au ridicat la 39,52 milioane de lei, cu 26,7% mai mari decât cele înregistrate la finalul primelor două trimestre ale anului trecut.

În aceste condiţii, după prima jumătate a lui 2019, rezultatul din exploatare al Grupului Teraplast a fost de 22,06 milioane de lei, cu 38% peste cel de la finele lunii iune 2018.

În ceea ce priveşte operaţiunile financiare, TeraPlast a înregistrat o pierdere de 5,29 milioane de lei, peste cea suferită la jumătatea anului anterior, de 3,83 milioane de lei.

După primele şase luni din 2019, activele totale ale companiei erau de 685,49 milioane de lei, cu 6,7% peste cele de la începutul anului, cea mai mare parte fiind dată de cele circulante, în sumă de 409,34 milioane de lei, în creştere cu 18,3%, pentru acelaşi interval de raportare.

Datoriile totale s-au situat la 433,17 milioane de lei, cu 7,2% mai mari decât cele de la începutul anului, creştere dată de datoriile curente care erau, la data de 30 iunie 2019, de 351,54 milioane de lei, în urcare cu 30% faţă de cele prinse în situaţia financiară a companiei la data de 1 ianuarie a acestui an.

Pentru acest an, Grupul TeraPlast are în derulare investiţii de peste 109 de milioane de lei, direcţionate către extinderea capacităţilor de producţie, modernizarea echipamentelor, mentenanţă şi diversificarea portofoliului de produse. Parte din acestea sunt cofinanţate prin schema de ajutor de stat.

Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraSteel România şi Serbia, Wetterbest (Depaco), TeraGlass, TeraPlast Ungaria. Din aprilie 2019, activitatea de reciclare a Grupului se desfăşoară în compania independentă TeraPlast Recycling.

La data de 30 iunie, Dorel Goia deţinea 46,83% din fabricantul de materiale de construcţii, în timp ce KJK Balkan Holding din Luxembourg avea 10,0% din TeraPlast.

La ultima cotaţie TRP de ieri de la Bursa de Valori Bucureşti, de 0,318 lei, valoarea de piaţă a emitentului este de 340,33 milioane de lei.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb