Bosch păşeşte în era hidrogenului pentru mobilitate, informează un comunicat de presă, remis astăzi. La locaţia sa din Stuttgart-Feuerbach, furnizorul de tehnologie şi servicii a început producţia de volum a modulului său pe bază de celule de combustie.
Nikola Corporation, cu sediul în Statele Unite, va fi clientul pilot al companiei Bosch şi va folosi camionul electric cu celule de combustie clasa 8, care este programat să intre pe piaţa nord-americană în al treilea trimestru al anului 2023.
"Aici, la fabrica din Stuttgart-Feuerbach, a cărei istorie este mai veche decât a oricărei alte fabrici Bosch, viitorul hidrogenului este pe cale să înceapă", a declarat dr. Stefan Hartung, preşedintele consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, cu ocazia Bosch Tech Day 2023.
"Bosch deţine cunoştinţe în materie de hidrogen şi se dezvoltă prin hidrogen." Compania operează de-a lungul întregului lanţ valoric al hidrogenului, dezvoltând tehnologie pentru producerea şi utilizarea acestuia. Până în 2030, Bosch intenţionează să genereze vânzări de aproximativ 5 miliarde de euro cu tehnologia pe bază de hidrogen.De asemenea, în soluţiile sale pentru economia hidrogenului, Bosch se bazează pe o reţea globală de producţie şi pe competenţa locaţiilor sale din Germania. De exemplu, fabrica Bosch din Bamberg, Germania, va furniza pachetele de celule de combustie pentru fabrica din Feuerbach. Iar unele componente importante ale sistemului, cum ar fi compresorul electric de aer şi suflanta de recirculare provin de la fabrica Bosch din Homburg, Germania. "Bosch este una dintre puţinele companii capabile să producă în masă tehnologie atât de complexă precum pachetele de celule de combustie. Nu numai că avem expertiza necesară în sisteme, ci avem şi capacitatea de a extinde rapid noile dezvoltări pentru producţia în masă", a spus Markus Heyn, membru al consiliului de administraţie Bosch şi preşedinte al Bosch Mobility.
Producţia modulului pe bază de celule de combustie nu începe doar la Feuerbach, ci şi la Chongqing, China. Iar componentele de care are nevoie vor veni de la fabrica Wuxi. "Bosch este prima companie care produce aceste sisteme atât în China, cât şi în Germania", a spus Hartung. În plus, Bosch intenţionează să producă pachete de celule de combustie pentru aplicaţii mobile în fabrica sa din SUA de la Anderson, Carolina de Sud. La nivel mondial, compania preconizează că, până în 2030, unul din cinci camioane noi, cu o greutate de şase tone sau mai mult, va avea un sistem de propulsie cu celule de combustie
O lume neutră din punct de vedere climatic poate exista doar cu ajutorul hidrogenului. Pentru Bosch, este foarte clar. Prin urmare, compania susţine cu fermitate stabilirea unei economii pentru hidrogen şi îşi intensifică investiţiile în domeniul hidrogenului. Între 2021 şi 2026, Bosch va investi în total aproape 2,5 miliarde de euro în dezvoltarea şi fabricarea tehnologiilor sale pe bază de H2 . Asta înseamnă încă un miliard de euro peste suma care era alocată în planul de investiţii pentru 2021-2024. Oportunităţile de afaceri pentru Bosch sunt uriaşe, la fel ca efectul asupra locurilor de muncă. În momentul de faţă, la Bosch lucrează peste 3.000 de oameni în domeniul tehnologiilor pe bază de hidrogen şi mai mult de jumătate dintre aceştia sunt în Europa.
Începând din toamnă, compania intenţionează să facă prototipuri de 1,25 megawaţi pentru aplicaţii pilot şi este pe cale să înceapă producţia de volum în 2025. Bosch explorează mai multe opţiuni pentru utilizarea hidrogenului. Celulele de combustie staţionare cu oxid solid pot fi utilizate pentru furnizarea de energie şi căldură. În cadrul unui proiect pilot la spitalul din Erkelenz, lângă Köln, Germania, Bosch intenţionează să folosească această tehnologie pentru a obţine o eficienţă generală de 90 de procente. Microcentrala de acolo va funcţiona iniţial cu gaze naturale, dar poate fi convertită la hidrogen verde. În afară de sistemul de propulsie pe bază de celule de combustie, Bosch lucrează şi la motorul pe bază de hidrogen, dezvoltând sisteme atât pentru injecţia în port, cât şi pentru injecţia directă a hidrogenului. Această soluţie este adecvată în special pentru autovehiculele grele care se deplasează în curse lungi, cu încărcături deosebit de grele.
"Un motor cu hidrogen poate face tot ce face un motor diesel, dar, în plus, este neutru din punct de vedere al carbonului. De asemenea, asigură o intrare rapidă şi rentabilă pe piaţa mobilităţii pe bază de hidrogen", a declarat Heyn. Un avantaj major este faptul că peste 90 de procente din tehnologiile de dezvoltare şi producţie necesare pentru aceasta există deja. Se preconizează că motorul pe bază de H2 va fi lansat începând cu 2024. În momentul de faţă, Bosch are patru comenzi pentru proiecte de producţie din toate regiunile economice importante şi se aşteaptă la volume de unităţi de şase cifre până în 2030. Şi în acest domeniu, Bosch asigură un avans dinamic al economiei hidrogenului.