Producătorii auto Volkswagen, Daimler şi BMW au acceptat să actualizeze, în Germania, sistemele software la peste cinci milioane de vehicule diesel, ca să reducă nivelul poluării, într-o încercare de salvare a tehnologiei diesel şi de trecere peste scandalul emisiilor (Dieselgate), care nu s-a atenuat în ultimele luni, transmit agenţiile de presă internaţionale, citate de Agerpres.
Acordul vine după ce, ieri, mai mulţi miniştri şi directori ai unor companii auto germane s-au întâlnit ca să identifice metode prin care să se reducă poluarea în oraşe, să fie eliminate interdicţiile care vizează autovehiculele diesel şi să reabiliteze reputaţia industriei auto germane. Acest acord include înfiinţarea unui fond care va promova un transport sustenabil în oraşe şi subvenţii pentru cei care renunţă la vehiculele diesel mai vechi.
Se preferă actualizarea sistemelor software în locul reparării componentelor, proces mai costisitor, obiectivul fiind reducerea emisiilor, inclusiv oxid de azot, în medie cu 25 - 30%, potrivit unui comunicat al Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor din Germania (KBA).
Rezolvarea scandalului emisiilor va fi dificilă în Germania, unde una din cinci slujbe depinde de industria auto, iar mai mult de jumătate din excedentul comercial al ţării vine din acest sector. Aproximativ 800.000 de germani lucrează în domeniul auto.
Anul trecut, aproximativ 46% dintre maşinile vândute în Germania au avut un motor diesel, dar cererea este în scădere pe fondul scandalului emisiilor.
Începând din luna septembrie 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante ale autovehiculelor diesel, Guvernul condus de Angela Merkel a fost criticat pentru că nu face suficient pentru a diminua poluarea maşinilor, dar şi pentru legăturile strânse cu producătorii auto. Acest subiect a devenit o temă importantă înaintea alegerilor parlamentare de luna viitoare, iar Guvernul de la Berlin vrea să arate că ia măsuri pe măsură ce organizaţiile de mediu încep să obţină câştig de cauză în justiţie pentru a forţa marile oraşe să interzică circulaţia vehiculelor diesel.