Compania Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 259,7 milioane de euro, în perioada octombrie-decembrie 2016, în creştere cu 3,8% faţă de perioada similară a anului trecut, fiind al şaptelea trimestru consecutiv de creştere a veniturilor, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Cifra de afaceri totală pe 2016 a ajuns astfel la 986,8 milioane de euro, conform datelor transmise de companie.
La 31 decembrie 2016, Orange România oferea servicii mobile şi fixe pentru 10.388.000 clienţi, numărul de abonaţi depăşind pentru prima dată pragul de 5 milioane din totalul de clienţi.
Serviciile de televiziune prin satelit şi cablu, Orange Home TV, au înregistrat în total 333.000 de abonaţi, cu o creştere de 20,9% în trimestrul al patrulea 2016 comparativ cu perioada similară a anului anterior.
Numărul de descărcări şi actualizări ale Orange TV Go, aplicaţia care oferă acces la o gamă variată de conţinut, direct pe telefon sau pe tabletă, a depăşit pragul de 2 milioane la final de decembrie, în creştere cu 31% faţă de anul anterior.
Numărul mediu lunar de utilizatori activi ai serviciului Orange TV Go aproape s-a dublat în trimestrul al patrulea 2016 faţă de aceeaşi perioadă a lui 2015.
La sfârşitul anului 2016, Orange a ajuns la un total de peste 6.700 de localităţi cu acoperire 4G şi să deţină cea mai extinsă reţea 4G din ţara noastră, acoperind 97% din populaţia urbană şi 80% din populaţia totală a ţării, conform sursei citate.
La 31 decembrie numărul clienţilor 4G a ajuns la peste 2,2 milioane , dublu faţă de finalul anului 2015.
De asemenea, ca urmare a extinderii reţelei şi a dezvoltării portofoliului şi ofertei de telefoane smart, traficul de internet mobil s-a dublat în 2016 faţă de 2015, iar traficul 4G a crescut de patru ori. Tendinţa este susţinută şi de vânzările de dispozitive conectate la smartphone destinate persoanelor fizice, vânzări care s-au triplat în 2016 faţă de 2015 (ceasuri smart/brăţări fitness, VR, camere 360, drone, roboţi, boxe bluetooth, senzori, proiectoare).
La finalul lunii noiembrie, Orange a demarat un proiect pilot de Smart City în România, în colaborare cu start-up-uri partenere şi Primăria Municipiului Alba Iulia. Conceptul include 14 soluţii, cu ajutorul cărora îşi propune să aducă un impact pozitiv la nivelul comunităţii, prin managementul resurselor urbane, al infrastructurii de telecomunicaţii, al reţelei de transport şi prin oferirea de soluţii turistice, de educaţie şi e-democracy.
Şi serviciul Orange Money a fost primit cu interes de către clienţi, ajungând la 16 mii de abonaţi în doar câteva săptămâni de la lansare, în noiembrie 2016. Prin acest nou serviciu utilizatorii îşi pot plăti facturile de utilităţi fără a fi nevoie de factură fizică, pot reîncărca opţiuni PrePay, pot primi şi transfera bani instantaneu şi în condiţii de siguranţă, prin intermediul telefonului mobil, la fel de simplu ca trimiterea unui SMS.