Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu 24,6% luna trecută, la 106.265 vehicule, cel mai redus nivel înregistrat în octombrie din 1991, din cauza deficitului de semiconductori, a anunţat ieri Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters, citată de Agerpres.
În octombrie, Dacia a vândut 1.318 de vehicule pe piaţa britanică, în creştere cu 5,27% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 1.252 de unităţi.
De asemenea, în topul celor mai bine vândute modele în octombrie se află Wolkswagen Polo, MINI, Nissan Qashqai, Ford Focus şi Vauxhall Corsa.
În octombrie, cota de piaţă a vehiculelor pe benzină şi diesel s-a redus la 4,2% şi, respectiv, 6,6% (de la 4,3% şi, respectiv, 14,9% în octombrie 2020), în timp ce cota de piaţă a vehiculelor electrice a urcat la 15,2%, de la 6,6%.
"Cifrele din septembrie sunt extrem de dezamăgitoare şi arată noi dovezi ale impactului pandemiei asupra sectorului auto. Sunt necesare investiţii publice masive în facilităţi de reîncărcare, pentru a ţine pasul cu cererea în creştere pentru vehicule electrice", a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
În primele zece luni din 2021, vânzările de maşini noi în Regatul Unit au urcat cu 2,8%, la 1,422 milioane de vehicule.
În perioada ianuarie-octombrie 2021, Dacia a vândut 14.585 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 17,53% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 17.686 unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în primele zece luni din acest an se află Vauxhall Corsa, Wolkswagen Golf, Wolkswagen Polo, Mercedes-Benz A-Class şi Ford Fiesta.
SMMT se aşteaptă acum ca în 2021 să fie vândute 1,66 milioane de maşini noi, faţă de un nivel de 1,82 milioane previzionat anterior.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.