"Transport Urban Sinaia", compania care administrează serviciile turistice de interes public din Sinaia, a raportat pentru primul semestru al acestui an un profit de 1.094.941 de lei, mai mare cu 160% faţă de nivelul din perioada similară a anului trecut, de 420.539 de lei, arată un comunicat remis redacţiei.
"Ca urmare a unor condiţii meteorologice foarte favorabile şi a prelungirii sezonului de ski până în luna mai pe domeniul schiabil de mare altitudine din Sinaia, Transport Urban Sinaia a înregistrat o creştere a cifrei de afaceri de 68% în prima jumătate a anului acestuia faţă de primul semestru din 2014, de la 2.037.959 de lei la 3.423.787 de lei", arată sursa.
Bogdan Fălcescu, director general Transport Urban Sinaia, explică: "Dacă ne referim exclusiv la sezonul de iarnă (ianuarie-mai 2015), cele trei instalaţii de transport pe cablu operate de Transport Urban Sinaia (Gondola Sinaia, Telescaunul Soarelui şi Babyski Pârtia Nouă) şi maşinile de bătut zăpada cu care amenajăm şi întreţinem toate pârtiile ce compun celebrul domeniu schiabil de mare altitudine din Sinaia au consolidat o creştere de peste 90% a veniturilor faţă de cifrele din aceleaşi cinci luni din 2014".
Potrivit comunicatului, "ritmul accelerat de creştere a încasărilor" s-a păstrat şi după încheierea sezonului de practicare a sporturilor de iarnă. "Gondola Sinaia este cea mai căutată instalaţie de transport pe cablu în sezonul cald şi printre foarte puţinele din România care funcţionează pe tot parcursul anului. Gondola Sinaia este utilizată de pasionaţii de mountain biking pentru pistele din cadrul Bike Resort Sinaia şi de turiştii care vin sau revin la Sinaia în afara sezonului de ski ca să se bucure de traseele de mers pe jos şi să admire peisajul montan la temperaturi mult mai răcoroase decât cele experimentate în marile aglomerări urbane. Ca atare, în prima jumătate din 2015, Gondola Sinaia a adus încasări cu 95% mai mari decât cele înregistrate în primele 6 luni ale anului trecut", conform sursei citate.
Directorul general al companiei: "Dincolo de majorarea veniturilor pe toate liniile de business, creşterea cu 160% a profitabilităţii pe care a înregistrat-o compania în primul semestru din 2015 faţă de perioada echivalentă din 2014 se datorează şi politicii de eficientizare a investiţiilor şi control asupra costurilor pe care mi-am asumat-o împreună cu colegii mei. Trecerea de la 420.539 de lei profit net în prima jumătate a anului trecut la 1.094.941 de lei în primele şase luni ale anului acestuia ne va permite continuarea investiţiilor strategice pentru dezvoltarea turistică a zonei".
Administratorul de servicii turistice intenţionează să construiască un tronson de telegondolă între Cota 1.400 şi Cota 2.000, proiect care este deja în faza de execuţie. În următoarea perioadă, va fi dat în folosinţă un sistem de înzăpezire artificială a pârtiilor de altitudine de pe domeniul schiabil Sinaia.
Transport Urban Sinaia este o companie publică, cu capital integral de stat, ce administrează un patrimoniu în valoare de aproximativ 35 de milioane de euro, compus din: Pârtiile de Ski Sinaia şi instalaţiile de înzăpezire artificială, Gondola Sinaia, Transport Public Sinaia, Bike Resort Sinaia, Parcări Publice Sinaia şi Facilităţi Sportive Sinaia. La acestea se adaugă Telescaunul Soarelui şi Babyski Pârtia Nouă.