Profitul brut al ING Bank România a ajuns la 451 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, cu 16% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul creşterii comerciale puternice şi continue. Veniturile au crescut cu 15%, până la 1,005 milioane lei, ca rezultat al volumelor crescute şi a evoluţiei pozitive a marjelor, arată un comunicat al băncii.
Costurile operaţionale au crescut cu 6 milioane lei, sau 1%, până la 451 milioane lei. Excluzând cheltuielile extraordinare din prima jumătate a anului trecut, costurile mai ridicate din anul curent au fost reprezentate de creşteri salariale şi extinderea echipei ING în zonele de digitalizare, dezvoltare a afacerilor şi riscul non-financiar.
Costurile de risc s-au ridicat la 103 milioane lei, creşterile fiind vizibile, în principal, în portofoliul de Retail. Profitul net a ajuns la 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, o creştere de 12% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Portofoliul de credite ING continuă tendinţa ascendentă în 2019, cu o creştere de 4,1 miliarde lei faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, la 27,3 miliarde lei, în contextul majorării cu peste 10% a portofoliului pentru toate liniile de business. Portofoliul de credite a crescut cu 6% comparativ cu sfârşitul anului 2018, informează sursa citată.
Distribuţia creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor şi al persoanelor fizice, cu 58% din portofoliu fiind reprezentat de persoane fizice. Portofoliul de împrumuturi pentru Mid-Corporate şi IMM-uri a crescut cu 13%, faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, datorită unei oferte competitive de produse şi uşurinţei de a le accesa prin intermediul platformei ING Business. Cota de piaţă pe partea de credite a crescut la 10,4%, reprezentând o creştere de +1,4pp comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.
Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,3% la sfârşitul lunii iunie 2019, înregistrând o uşoară creştere de la 3,2% la sfârşitul anului 2018, însă se situează, în continuare, mult sub media pieţei.
Portofoliul de depozite încredinţate ING a crescut cu 12% comparativ aceeaşi perioadă a anului trecut, cu până la 3,7 miliarde lei, ajungând la aproape 33 miliarde la sfârşitul lunii iunie 2019. Depozitele persoanelor fizice reprezintă 69% din total portofoliu, comparativ cu 66% în 2018. Cota de piaţă pe partea de depozite a crescut la 9,3%, reflectând o creştere de +0,4pp faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Baza de clienţi activi a crescut la 1,35 milioane clienţi până în iunie 2019, în timp ce ING continuă să primească cel mai mare scor NPS (Net-Promoter Score - ce măsoară nivelul de satisfacţie al clienţilor) de pe piaţă.
Numărul de clienţi care îşi încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut cu 110.000 sau cu 18%, ceea ce înseamnă, practic, că mai mult de 1 din 8 români îşi încasează salariul într-un cont ING.
Rata de adopţie ING Pay în primul an de la lansare confirmă comportamentul digital: 135.000 clienţi şi-au activat serviciul în Home'Bank şi au efectuat peste 5 milioane de tranzacţii.
ING Business, platforma de digital banking destinată clienţilor de Mid-Corporate şi IMM-urilor, a înregistrat, de asemenea, o creştere semnificativă, ajungând la aproape 5.000 de clienţi, iar creşterea însumează atât clienţi noi, cât şi migraţi de pe platformele anterioare.
Aniversarea a 25 de ani ING marchează, totodată, noi începuturi pentru angajaţii ING, care se vor muta din Crystal Tower în Expo Business Park.
"În luna iulie a început mandatul meu de CEO al ING Bank România, o bancă pentru care am lucrat aproape 25 ani. Am fost parte a dezvoltării sale într-o bancă universală, care a crescut organic la 1,35 milioane de clienţi şi acum se poziţionează pe locul 6 pe piaţă cu cel mai înalt scor NPS pe cele trei segmente. Succesul este posibil doar datorită dedicării şi angajamentului colegilor mei, care îşi canalizează toate eforturile pentru a oferi cea mai bună experienţă de banking clienţilor noştri. Una dintre principalele mele priorităţi în perioada următoare este să întâlnesc şi să ascult angajaţii şi clienţii ING pentru a le înţelege nevoile şi pentru a identifica cum putem îmbunătăţi serviciile şi produsele noastre", a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România, citat în comunicat.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.