Afacerile URBB au ajuns, în primul semestru din 2016, la un total de 215 milioane de lei, în creştere cu 25%, comparativ cu perioada similară a anului trecut, iar profitul a fost de opt milioane lei, în ascensiune cu 50%, a declarat, ieri, Shachar Shaine, preşedintele companiei United Romanian Breweries Bereprod (URBB), în cadrul unei conferinţe de presă.
Domnul Shaine a precizat că brandul Tuborg a avut, în primele opt luni, o creştere a volumului de peste 20%, datorită mai multor factori externi: reducerea TVA, creşterea turismului din România cu peste 10% şi o vară care nu a fost ploioasă.
De asemenea, domnia sa a mai spus: "Ne bucurăm că eforturile noastre susţinute şi strategiile de la începutul anului au condus în 2016 la rezultate în creştere pentru brandurile URBB atât la nivel general, cât şi individual. Obiectivul nostru este să păstrăm ritmul susţinut de creştere până la finalul anului, iar pentru 2017 ne propunem să accelerăm aceste rezultate pozitive".
Pentru primele opt luni ale anului, compania URBB raportează o evoluţie în creştere atât la nivel de volum, cât şi de valoare, pentru întreg portofoliul.
Potrivit unui comunicat al companiei, volumul de vânzări a crescut cu 10% pe piaţa internă şi cu 13% în total, cumulând şi exporturile, iar în termeni de valoare, creşterea este de 14% pentru aceeaşi perioadă a anului pe piaţa internă, în timp ce creşterea cumulată este de 16%, calculând şi valoarea produselor exportate.
Oficialii producătorului susţin că din întregul portofoliu, procentul exporturilor reprezintă 10% din producţie, în timp ce creşterea segmentului de exporturi pentru primele opt luni ale anului este de 64% în volum şi de 81% în valoare.
Shachar Shaine a adăugat: "Acum cinci ani, exportul nu atingea nici măcar 5% din ceea ce produceam. Am exportat bere în ţările din zona noastră, unde Carlsberg nu are fabrică, de exemplu Albania, Macedonia, Turcia, Republica Moldova, Ungaria".
Potrivit estimărilor reprezentanţilor URBB, producţia de draft şi cea de sticlă au crescut cu aproximativ 5%, cea a peturilor a scăzut cu 4%, iar capacitatea de producţie a berii, în timpul unui an este în jur de 200 de milioane de litri.
Domnul Shaine a mai spus: "Este primul an când vedem o scădere a producţiei la pet şi o creştere a berii produse la draft şi la sticlă, lucru care demonstrează că oamenii cheltuiesc mai mult".
Pe timp de vară, cea mai bună perioadă din punct de vedere al vânzărilor pentru acest sector, fabrica produce până la un milion de sticle de bere pe zi, funcţionând 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, potrivit reprezentanţilor companiei.
Portofoliul URBB cuprinde exclusiv mărci premium: pe piaţa berii, mărcile Tuborg, Carlsberg, Holsten, SKOL, Guiness, Weihenstephaner Hefe WeissBier, Kilkenny, cidrul premium Somersbz, precum şi Granini pe piaţa băuturilor răcoritoare.