Cea mai mare companie de asigurări de viaţă din piaţa locală, NN Asigurări, a înregistrat o creştere de 3% pe segmentul primelor brute subscrise, pe fondul vânzărilor mai mari de poliţe tradiţionale.
Potrivit datelor raportate de grup, citate de Mediafax, numărul persoanelor care au cumpărat poliţe de viaţă tradiţionale a fost mai mare cu circa 85% în primul trimestru.
Pentru acest an compania şi-a bugetat o creştere mai mare decât anul trecut, însă până în 5%, ceea ce înseamnă că primele brute subscrise vor ajunge la cel mult 660 milioane de lei. "Estimăm că 2016 va fi un an în care rezultatele companiei vor creşte peste nivelul din 2015, fiind proiectată o creştere de până la 5%", scrie în raportul anual al NN.
Totodată, compania vizează în acest an dezvoltarea echipei de consultanţi financiari, dar şi a celorlalte canale de distribuţie. În prezent, asigurătorul îşi vinde produsele prin intermediul a 2.000 de consultanţi financiari, 62 de agenţii şi puncte de lucru.
Din luna aprilie a acestui an, NN Asigurări a intrat şi pe segmentul poliţelor de sănătate, unde speră să atragă circa 6.000 de clienţi până la finalul anului.
Estimările NN arată că în doi ani, 10% din businessul nou va fi generat de poliţele individuale de sănătate.
În ceea ce priveşte profitabilitatea NN Asigurări a marcat anul trecut un rezultat pozitiv de 18,3 milioane de lei, în scădere cu circa 25% faţă de 2014. Atât profitul de anul trecut, cât şi cel din 2014 au mers la acţionarul majoritar NN, Continental Europe BV.
NN are o cotă de piaţă în asigurări de viaţă de peste 30%. Olandezii administrau la finele anului trecut active de 3,2 miliarde de lei (719 milioane de euro) în România, cu peste 7% mai mult decât în 2014.
Principalii competitori ai NN Asigurări sunt BCR Viaţă şi Metropolitan Life.