ÎN PRIMELE TREI TRIMESTRE ALE LUI 2021 Allview a înregistrat venituri în creştere cu peste 36%

G.U.
Piaţa de Capital / 28 octombrie 2021

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA (Allview)

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA (Allview)

Allview (Visual Fan SA, companie listată la Bursa de Valori Bucureşti sub simbolul ALW) a continuat şi în trimestrul al treilea curba ascendentă a vânzărilor din prima jumătate a anului 2021, majorându-şi cu peste 36% cifra de afaceri pe activitatea curentă în primele 9 luni ale acestui an, faţă de aceeaşi perioadă din 2020, potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei. Astfel, creşterea înregistrată a fost de la 58,3 milioane de lei (peste 11,6 milioane de euro) la aproape 80 milioane de lei (16 milioane de euro).

Potrivit sursei citate, în anul 2021, compania s-a concentrat pe diversificarea portofoliului de produse, dezvoltarea de dispozitive noi în concordanţă cu cerinţele pieţei, ce înglobează tehnologii avansate şi care sunt comercializate la preţuri accesibile consumatorilor. Această strategie s-a materializat în rezultatele financiare foarte bune obţinute de brandul Allview în primele 9 luni ale lui 2021 pe divizia IT&C, care indică o creştere de peste 64% faţă de perioada similară a lui 2020. Valoarea vânzărilor de produse din divizia de IT&C s-a majorat de la 24,2 milioane lei (aproape 5 milioane euro) înregistrate în perioada ianuarie - septembrie 2020 la 39,8 milioane de lei (aproape 8 milioane euro), în primele 9 luni ale lui 2021.

Analizând fiecare categorie a portofoliului, se poate observa că s-au înregistrat creşteri semnificative pe oricare dintre acestea, randamentul cel mai mare înregistrându-se pe grupa de produse din IT&C. Creşterea de peste 64%, a portofoliului de vânzări aferente grupei IT&C, a rezultat din evoluţia pozitivă în primele nouă luni ale lui 2021, a tuturor categoriilor:

Laptop-urile au avut cea mai mare tendinţă de creştere, de aproape 4 ori mai mult faţă de perioada similară din 2020. Cel mai căutat model de laptop din portofoliul companiei este AllBook i, cu procesor Intel Core i3-1005G1, până la 3.4GHz şi sistem de răcire cu heatpipes.

Tabletele au înregistrat creştere cu peste 75% a vânzărilor, contribuţia majoră a fost reprezentată de noile modele Viva H1003 LTE şi Viva H1004 LTE, cu conexiune 4G şi diagonală de 10,1".

Smartphone-urile au marcat o majorare cu peste 30% a vânzărilor, iar la atingerea acestor obiective a stat şi lansarea noii game de smartphone-uri Soul X8, care împreună cu căştile wireless Soul AV1 şi AVI, integrează un sistem ce permite controlul vocal în limba română, fără atingere, singurul device de acest gen din România.

Conform comunicatului, categoria de televizoare a marcat o creştere de peste 5%, de la 30 milioane lei la 31,8 milioane lei, ce se datorează varietăţii de produse a portofoliului: atât modele clasice, cât şi modele smart cu Android TVTM şi Google Assistant integrat. Dacă, anul trecut, brandul Allview a lansat gama de TV-uri QLED prin care a permis democratizarea tehnologiei Quantum Dot, anul acesta clienţii au putut beneficia de alte inovaţii, prin lansarea gamei de Smart TV-uri ePlay 7100, ce înglobează tehnologia Far Field Voice Control, prin care utilizatorii au întâmpinat o experienţă complet nouă, mult mai confortabilă şi rapidă: fără a mai atinge telecomanda, ci doar prin simpla voce şi comanda "OK Google", aceştia pot porni sau opri televizorul, accesa conţinut media şi divertisment, regla volumul, controla alte dispozitive interconectate cu TV-ul prin sistemul Google Home.

Lucian Peticilă, CEO Visual Fan SA (Allview), a declarat: "Rezultatele obţinute în primele 9 luni ale acestui an urmează un trend ascendent, mai mult chiar, ne-am menţinut ritmul de creştere în procente cu două cifre, deşi condiţiile din piaţă şi situaţia macroeconomică la nivelul industriei IT au fost mai puţin favorabile în acest an (criza de semiconductoare, creşterea continuă a costurilor de transport, criza containerelor şi criza energetică). Strategia noastră este una solidă, iar obiectivele de dezvoltare pe care ni le-am stabilit pentru perioada următoare au ca fundament planificarea şi previzionarea strictă a producţiei, extinderea portofoliului de produse, adăugarea de noi linii de business şi identificarea de noi parteneriate interne ce vizează reducerea dependenţei de pieţele externe în procesul de aprovizionare cu componente. Toate acestea au contribuit la o creştere consistentă în acest an şi creează premisele unei dezvoltări durabile rapide şi în continuare, în condiţiile generării de valoare pentru clienţii şi partenerii noştri".

Pentru anul 2022, strategia de dezvoltare a companiei pune accentul pe extinderea pe pieţele externe, dar şi creşterea continuă a portofoliului de produse, urmând trendul pieţei, nevoile consumatorilor, precum şi integrarea de tehnologii avansate şi soluţii inovatoare. De asemenea, Allview urmăreşte adăugarea de noi linii de business, prin care îşi propune să anticipeze viitorul şi tendinţele de dezvoltare sustenabilă cu care acesta vine. Pentru susţinerea planurilor de dezvoltare, se au în vedere investiţii în departamentul R&D, pentru a creşte capacităţile de dezvoltare hardware şi software in-house, se menţionează în comunicat.

Piaţa de capital este unul din pilonii de susţinere ai strategiei de dezvoltare a companiei, fiind vizate operaţiuni specifice pieţei pentru atragerea de capital. În acelaşi timp, Allview urmăreşte atingerea unui nivel de motivare ridicat pentru investitori şi are în vedere distribuţii recurente de acţiuni gratuite şi/sau dividende cash, în funcţie de decizia acţionarilor, precum şi alte operaţiuni care să conducă la creşterea free-floatului şi a lichidităţii acţiunilor la bursă.

Dincolo de acestea, Allview este conştientă că cea mai bună modalitate de motivare a acţionarilor o reprezintă creşterea cifrei de afaceri şi a profitabilităţii, direcţie în care s-au creat foarte bune premise în 2021, prin valorificarea oportunităţilor pieţei şi creşterea vânzărilor pe toate categoriile de produse, prin achiziţii strategice, prin dezvoltarea de parteneriate care să reducă dependenţa de lanţurile de aprovizionare externe şi prin pregătirea lansării, în 2022, a unei noi linii de business.

Dintre evenimentele semnificative recente din viaţa companiei Visual Fan SA, amintim:

- La jumătatea lunii octombrie, acţionarii Visual Fan (Allview) au aprobat majorarea de capital social cu 5 acţiuni gratuite la fiecare acţiune deţinută.

- În luna septembrie a.c., Visual Fan a realizat încă o achiziţie strategică, prin preluarea participaţiei majoritare de 51% din Intervision Trading, unicul distribuitor din Europa Centrală şi de Est al renumitului brand japonez AKAI. Această tranzacţie creează premisele unei creşteri semnificative de 25%, atât a cifrei de afaceri, cât şi a profitului companiei Visual Fan - faţă de estimările anunţate în memorandumul de listare a acţiunilor la BVB. Pentru finalizarea tranzacţiei, se aşteaptă avizul Consiliului Concurenţei.

- La finalul lunii iulie, compania Visual Fan a anunţat preluarea unei participaţii de 12% din Headlight Solutions, companie de tehnologie specializată în cercetare-dezvoltare şi integrare de soluţii software complexe şi hardware custom-made. În luna septembrie a acestui an, cele două companii au făcut public primul proiect de anvergură contractat în asociere, în valoare de 10 milioane de lei şi care va avea ca finalitate implementarea unui produs ce include soluţii software şi hardware complete.

- Începând cu data de 11 octombrie 2021, acţiunile ALW fac parte din componenţa celui mai nou indice BET-AeRO.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9724
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5865
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2949
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9815
Gram de aur (XAU)Gram de aur399.9201

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
hipo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb