Reţeaua de clinici private Medcenter a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o creştere de aproximativ 25% a cifrei de afaceri, ajungând la 11 milioane RON pentru această perioadă, comparativ cu perioada similară a anului trecut, cele mai mari creşteri fiind înregistrate pe partea de servicii de laborator.
Creşterea s-a datorat în primul rând investiţiei în noile echipamente medicale şi diversificării gamei de servicii medicale oferite, precum şi dezvoltării forţei de vânzări la nivelul fiecărui centru. Un factor determinant în evoluţia încasărilor l-a constituit şi dezvoltarea reţelei de puncte de recoltare din teritoriu, în special în mediul rural.
"Strategia noastră este de a ne apropia cât mai mult de pacienţii noştri, atât de cei din mediul urban cât şi de cei al căror acces la servicii medicale este îngreunat de distanţa mare până la un furnizor de asemenea servicii, fie el din sistemul public sau privat. De asemenea, în mediul rural am iniţiat oferirea nu doar de servicii de laborator, ci şi de alte servicii medicale care se pot efectua pe teren, precum ecografie mobilă, spirometrie, audiometrie sau EKG", a declarat Dr. Florin Ioan Bălănică, Directorul General al Medcenter.
Un alt factor important care a determinat creşterea pe primele şase luni a fost şi modificarea ofertei de abonamente medicale în regim privat oferite companiilor care doresc să ofere asemenea beneficii angajaţilor lor. "Modificarea gamei de abonamente s-a dovedit a fi o mutare potrivită, având în vedere că de la începutul anului şi până acum am contractat în jur de 1.500 de noi asemenea abonamente, din care în jur de 35% au fost contractate în provincie. Ne aşteptăm ca până la sfârşitul anului să atingem numărul de 4.000 de abonamente contractate, dată fiind cererea în creştere pentru acest tip de servicii", a mai adăugat Directorul General al Medcenter.
Un segment care este în continuă dezvoltare şi care a contribuit la creşterea pe primele 6 luni este şi cel al parteneriatelor medicale încheiate cu companiile de asigurări medicale private, care au ales Medcenter ca şi furnizor de servicii pentru asiguraţii lor. "Dezvoltarea reţelei de centre în teritoriu, care va include la sfârşitul anului încă trei noi centre, vizează pe termen mediul şi lung buna acoperire a marilor oraşe din România", declară Dr. Balanica. La acest moment, Medcenter este partener al celor mai importanţi actori din domeniul asigurărilor, care oferă asigurări private de sănătate, precum Interamerican, Omniasig sau Allianz România.
Pentru ce-a de-a doua jumătate a anului, investiţiile Medcenter vor fi orientate înspre deschiderea celor 3 centre noi din reţeaua de clinici. Împreună cu acestea, compania estimează că va atinge pentru acest an o cifră de afaceri de 24 milioane de RON.
Medcenter face parte din Medicarom Group, unul dintre cele mai puternice grupuri de companii cu activitate exclusiv în domeniul medical.
Compania are o reţea de 8 centre medicale şi 7 laboratoare de analize în Bucureşti, Buzău, Focşani, Brăila, Iaşi, Baia Mare şi Cluj şi este unul din primii cinci jucători de pe piaţa serviciilor medicale private.
Compania efectuează anual în jur de 3.000.000 de analize medicale şi livrează servicii medicale pentru cca 60.000 de pacienţi anual. Cifra de afaceri a Medcenter pentru anul 2006 a fost de 17 milioane de RON.