În primul semestru al acestui an, Antibiotice Iaşi a realizat un avans al cifrei de afaceri nete de 11% în comparaţie cu valoarea înregistrată în perioada similară a anului precedent, ajungând la 163,39 milioane de lei, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Din venitul realizat în această perioadă, compania a plătit sistemului public de sănătate, prin taxa clawback, 13,5 mil. lei, ceea ce a influenţat rata profitabilităţii. Rata profitului brut împreună cu cheltuielile aferente taxei clawback este de 20,4%.
De asemenea, valoarea profitului brut în primul semestru este mai mare cu 2%, înregistrând valoarea de 19,82 milioane lei, comparativ cu cea înregistrată la data de 30.06.2020.
Creştere cu 13% a medicamentelor cu prescripţie medicală şi cu 11.7% a celor fără prescripţie medicală din portofoliul Antibiotice
În piaţa farmaceutică românească medicamentele cu prescripţie medicală (RX) deţin o pondere majoritară de 74,5% din totalul vânzărilor valorice. Vânzările Antibiotice au urmat acest trend, compania adaptându-şi structura de vânzare cu rezultate peste ritmul pieţei. Astfel, portofoliul de produse RX a înregistrat o creştere cu 13%, de la 109 mil. lei în S1-2020, la 123,2 mil. lei în S1-2021. În acelaşi timp, produsele non-RX (OTC, suplimente medicale, dispozitive medicale), au înregistrat, de asemenea, o creştere valorică cu 11,7%, ajungând la 26,6 mil. lei comparativ cu 23,8 mil. lei în S1-2020.
Dintre produsele care au performat în prima parte a anului 2021 s-au remarcat produsele antiinfecţioase, dermatologice, suplimentele alimentare din gama Nutriensa-marca Antibiotice (Sprinten, Equilibra, Fluxiv, Silithor, Lejer, Imunofix), precum şi OTC-urile Saliform Forte, Clafen gama, Clotrimazol gama, Paracetamol cpr şi RompirinE.
Exportul pe pieţele internaţionale, un motor de creştere pentru Antibiotice
Exporturile, care reprezintă 42% din cifra de afaceri a Antibiotice, au înregistrat în prima jumătate a anului, valoarea de 68.4 milioane lei. O evoluţie bună au avut-o vânzările de produse finite care au crescut cu 26.5% comparativ cu perioada similara 2020, de la 34.4 mil. lei la 43,5 mil. lei.
Astfel, în piaţa SUA, vânzările pe segmentul antiinfecţioase sterile injectabile, administrate în spitale, s-au dublat în primul semenstru 2021 comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Totodată, extinderea prezenţei Antibiotice pe pieţele din Europa, s-a concretizat în creşterea vânzărilor de antiinfecţioase sterile injectabile cu 21% faţă de semestrul I-2020. În ţări precum UK, Ungaria, Lituania, această creştere a depăşit acest procent ca urmare a licitaţiilor adjudecate în anul 2020.
Dezvoltarea afacerii Antibiotice pe pieţele din Vietnam, Ucraina, Moldova, Serbia (unde compania are deschise reprezentanţe comerciale....) este susţinută de obţinerea unui număr de 19 noi autorizaţii de punere pe piaţă, cu un aport estimat la cifra de afaceri începând cu anul 2022, de aproximativ 1 milion usd/în primul an de vânzări.
Susţinerea campaniei naţionale de vaccinare în conformitate cu strategia pentru vaccinarea împotriva COVID-19 în România
Pentru a susţine campania naţională de vaccinare şi a veni în sprijinul propriilor angajaţi şi a comunităţii locale, Antibiotice a înfiinţat în cadrul propriului Centru de Studii Clinice, un Centru de vaccinare cu două fluxuri, avizat de DSP Iaşi pentru funcţionarea temporară.
Totodată, a fost organizat un Centrul mobil de vaccinare, Caravana a+, care timp de 6 săptămâni s-a deplasat în zonele rurale din judeţul Iaşi cu o rată scăzută de imunizare, pentru a facilita accesul la vaccinare.
În perioada ianuarie-iunie 2021 au fost administrate în cadrul Centrului de vaccinare (fix şi mobil) aproximativ 18.000 doze.
De asemenea, o altă măsură luată de companie pentru a sprijini sistemul naţional de sănătate a fost introducerea în fabricaţie a gelului dezinfectant pentru mâini Sanygel, în 6 forme de ambalare.