Grup Şerban Holding, companie antreprenorială românească activă în mai multe domenii din agricultură, raportează venituri consolidate de 275,2 milioane de lei în primul semestru din 2022, o creştere cu 71% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, o cifră de afaceri de 240 milioane de lei, +97%, EBITDA de 20,5 milioane de lei, o majorare cu 13% şi un profit net de 6,8 milioane de lei, o apreciere cu 40% comparativ cu primele şase luni ale anului trecut, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
"Suntem mulţumiţi de rezultatele înregistrate la nivelul primului semestru din 2022, având în vedere anul agricol dificil caracterizat de secetă şi creştere la nivelul tuturor preţurilor. În cadrul activităţii vegetale, în primele şase luni ale anului, am exploatat o suprafaţă totală de 11.157 de hectare şi am comercializat un volum de 87.719 tone de cereale şi plante oleaginoase, utilizând eficient cele 162.402 tone spaţii de depozitare. În ceea ce priveşte produsele de panificaţie, volumele realizate au depăşit 2.300 de tone, în timp ce producţia de pui a depăşit 4.000 de tone. Rezultatele prezentate astăzi demonstrează că Grup Şerban dispune de capacităţile necesare pentru a traversa cu bine astfel de perioade dificile, ce au la bază investiţiile constante realizate de-a lungul anilor în dezvoltarea grupului," a declarat Nicolae Şerban, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Grup Şerban Holding.
Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte rezultatele pe linii de business, în cadrul producţiei vegetale şi de comerţ, Grup Şerban a înregistrat o cifră de afaceri de 173,8 milioane de lei în primul semestru din 2022, dublă faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi o EBITDA de 11,7 milioane de lei, o creştere cu 28% comparativ cu 2021. Principalele venituri au fost generate, în principal de vânzările de porumb şi floarea soarelui, care au crescut cu 112%. În cadrul fermei avicole, unde compania deţine cinci ferme proprii în trei locaţii în judeţele Bacău şi Vaslui, cu o capacitate de 880.000 de capete per serie, a fost înregistrată o cifră de afaceri de 50 milioane de lei, o creştere cu 131% faţă de primul semestru din 2021 şi o EBITDA de 3 milioane de lei, o apreciere cu 3%.
În linia de business axată pe panificaţie, patiserie şi cofetărie, unde Grup Şerban deţine o brutărie, un laborator de cofetărie şi cinci magazine sub brandul Băcănia Şerban, compania a înregistrat în primele şase luni ale anului, o cifră de afaceri de 20,7 milioane de lei, o majorare cu 16% faţă de aceeaşi perioadă din 2021. Această majorare a fost susţinută de creşterea producţiei vândute cu 24%, reprezentând volumele comercializate prin intermediul lanţurilor de retail, a actualizării preţurilor din contracte, precum şi de creşterea cu 8%, până la 8,8 milioane de lei, a veniturilor din vânzarea produselor comercializate prin Băcănia Şerban.
Acţiunile Grup Şerban Holding sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 28 februarie 2022 şi se tranzacţionează sub simbolul GSH. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de peste 325 milioane de lei, se mai arată în comunicat.