Uniqa Asigurări a raportat, în primul trimestru al anului 2019, o creştere de 21% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, înregistrând prime brute subscrise pe acest segment în valoare de 8,9 milioane de euro, conform IFRS, a anunţat Uniqa, ieri, printr-un comunicat.
Uniqa Asigurări de viaţă a raportat în primele trei luni ale anului 2019 o creştere de 24% a vânzărilor de asigurări de viaţă, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului anterior, înregistrând prime brute subscrise pe acest segment în valoare de 4,8 milioane de euro, conform IFRS, a mai precizat Uniqa, potrivit căreia, rezultatele obţinute în primul trimestru al anului 2019 marchează un moment important pentru evoluţia Uniqa în România, cele două companii raportând un profit, situat la nivelul de 750.000 de euro.
Comunicatul citat notează: "Asigurările non-auto şi asigurările de viaţă au rămas principalii contributori la această evoluţie, înregistrând creşteri semnificative, de două cifre, faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Tot-odată, dinamica segmentului auto a sprijinit obiectivele dezvoltării durabile. Asigurările obligatorii de răspundere civilă auto au continuat să îşi restrângă impactul asupra portofoliului, înregistrând o scădere de 17% a volumului de vânzări, în timp ce asigurările facultative de tip Casco au luat un avans de 4%, comparativ cu primele trei luni din 2018".
În total, cele două companii Uniqa au încheiat primul trimestru al anului 2019 cu prime brute subscrise situate la nivelul de 25,4 milioane de euro, generate de creşterea portofoliului pe segmentele de asigurări profitabile, marcând astfel o creştere de 10% faţă de rezultatele înregistrate anul trecut, pentru acelaşi interval, mai arată comunicatul.
Totodată, în primele trei luni ale acestui an, Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de viaţă au continuat procesul de optimizare a costurilor administrative, nivelul acestora înregistrând o scădere de 9,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.
Paul Cazacu, Vicepreşedinte - Director General Adjunct - CFO Uniqa Asigurări, a declarat: "Optimizarea constantă a proceselor şi implementarea de soluţii digitale care să îmbunătăţească experienţa clienţilor rămân priorităţi importante în cadrul strategiei noastre de dezvoltare durabilă, iar efectul acestora a continuat să se reflecte în rezultatele înregistrate de Uniqa şi în primele trei luni ale anului 2019, prin reducerea nivelului costurilor admnistrative".
În primele trei luni ale anului 2019, Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de viaţă au înregistrat un număr total de 46 de reclamaţii, în scădere cu 23% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, au mai precizat reprezentanţii Uniqa.
Uniqa Insurance Group, cu sediul central în Austria, operează pe piaţă românească din 2008, şi are aproximativ 40 de companii şi 22.000 de angajaţi, oferind servicii de asigurări pentru 9,6 milioane de clienţi. În Austria, Uniqa deţine o cota de piaţă de 22%, compania de asigurări operând în 18 ţări din Europa Centrală şi de Est: Aus-tria, Albania, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Kosovo, Croaţia, Macedonia, Muntenegru, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Republica Cehă, Ucraina, Ungaria, Elveţia şi Liechtenstein.