Sphera Franchise Group ("Sphera") a înregistrat în T1 2021 vânzări în restaurante de 211,4 milioane RON, cu 1,5% mai mari faţă de T4 2020 şi cu 6,6% mai mari comparativ cu T1 2020. Creştera a fost susţinută de performanţele solide ale KFC România, Taco Bell România şi KFC Moldova, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
În România, veniturile Grupului au crescut cu 6,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 1,7% faţă de T4 2020. Vânzările din Italia au crescut cu 2,5% comparativ cu T1 2020. Restaurantele din Republica Moldova au raportat vânzări cu 19% mai mari faţă de T1 2020, având a doua cea mai mare cifră de afaceri înregistrată de la debutul pandemiei, determinată de o creştere cu 8 puncte procentuale a vânzărilor prin canalul de livrare faţă de T4 2020.
KFC România şi KFC Moldova au încheiat T1 cu EBITDA cumulat de 19,6 milioane RON şi un profit net de 13,9 milioane RON, în timp ce Taco Bell România a raportat un profit din exploatarea restaurantelor de 0,1 milioane RON, dar pierderi de 1 milion RON.
Pizza Hut a reuşit să înregistreze cea mai mare cifră de afaceri din T2 2020, să reducă pierderea cu 20,5% faţă de trimestrul anterior şi, în consecinţă, să înregistreze o performanţă îmbunătăţită faţă de anul anterior determinată şi de decizia Grupului de a închide locaţiile neperformante Pizza Hut, începând cu T3 2020. Pizza Hut România a înregistrat o pierdere netă de 3,7 milioane RON.
KFC Italia a avut un rezultat negativ de 8 milioane RON, ca efect al restricţiilor anti-Covid severe impuse de autorităţile italiene în martie 2021.
Sphera a înregistrat EBITDA normalizat (excluzând impactul IFRS 16) de 13,1 milioane RON, cu 271% mai mare faţă de perioada similară a anului anterior, şi o marjă EBITDA de 6,2%, subliniază sursa citată.
"Primul trimestru al anului 2021 a fost cel mai bun trimestru al Grupului Sphera pe piaţa românească de la debutul pandemiei în ceea ce priveşte vânzările din restaurante. Rezultatul este cu atât mai remarcabil cu cât arată o creştere a vânzărilor de peste 6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, când numai două săptămâni au fost afectate de restricţii. În aceste prime trei luni ale anului curent ne-am axat pe creşterea vânzărilor prin parteneriate cu platformele de comenzi online, oferte dedicate canalelor de livrare şi Drive Thru, precum şi prin continuarea investiţiilor în extinderea reţelei de restaurante în România şi Italia. Suntem încrezători că, pe măsură ce restricţiile se vor ridica ca urmare a extinderii campaniei de vaccinare la nivel naţional, pe care o susţinem şi noi la nivel de Grup, restaurantele vor putea fi deschise la capacitate maximă, ceea ce va determina şi creşterea vânzărilor", declară Călin Ionescu, Director General Sphera.
Vânzările obţinute din livrări prin intermediul platformelor de comenzi online sau prin propriile canale au rămas la acelaşi nivel ca în T4 2020, 31% din totalul comenzilor pe toate cele trei pieţe de activitate fiind livrate de către platforme sau folosind capacitatea de livrare proprie a Grupului.
Pe lângă serviciile proprii de livrare ale KFC şi Pizza Hut în România, fiecare brand are parteneriate şi cu platformele de comenzi online, precum Glovo, Foodpanda, Takeaway, Tazz, etc. Ponderea relativ ridicată a livrărilor în totalul vânzărilor în primul trimestru al anului 2021 s-a datorat în principal vremii, precum şi a restricţiilor de acces în interior în majoritatea restaurantelor operate de Grup. Pe măsură ce vremea se îmbunătăţeşte, campania de vaccinare progresează şi restricţiile la interior se relaxează, ponderea vânzărilor prin livrare este de aşteptat să scadă, atingând niveluri similare cu cele înregistrate în T3 2020, se mai arată în comunicat.
"Ne menţinem estimările bugetare ambiţioase pentru 2021, pe baza recuperării progresive a vânzărilor pe parcursul anului 2021. T1 2021 a fost un trimestru excelent având în vedere circumstanţele. Ne aşteptăm ca începând cu S2 2021, să ne reluăm activitatea cât mai aproape de normal. În consecinţă, estimăm 1.158 milioane RON vânzări în restaurante în 2021, 150,5 milioane RON în profit de exploatare a restaurantelor şi un EBITDA normalizat de 95 milioane RON excluzând impactul IFRS 16. Preconizăm că vânzările prin livrare vor continua să aibă o pondere semnificativă în vânzările totale în 2021, de aproximativ 25%," declară Valentin Budes, Director Financiar Sphera.
În T1, cheltuielile în restaurante au crescut cu doar 2,5% ca urmare a controlului constant al costurilor. Cheltuielile cu salariile şi beneficiile angajaţilor au scăzut cu 6,1% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
Indemnizaţiile de şomaj tehnic au atins în primul trimestru valoarea de 919 mii RON, din care 840 mii RON în România şi 79 mii RON în Italia. La sfârşitul primului trimestru al anului 2021, Grupul avea în total 4.787 de angajaţi pe toate cele trei pieţe în care activează. În T1 2021, aproximativ 4% dintre angajaţii din România şi 17% dintre angajaţii din Italia au fost în şomaj tehnic.
În primul trimestru din 2021, Sphera a deschis două restaurante noi KFC, unul în Sfântu Gheorghe, România şi unul în Pomezia, regiunea Lazio, Italia, acesta din urmă fiind primul restaurant Drive Thru din afara României.