Ferrari a înregistrat pentru primul trimestru al acestui an venituri de 620 de milioane de euro, în creştere cu 12,5%, în ciuda scăderii numărului de maşini livrate, în total 1699, cu 100 mai puţine decât anul trecut, informează un comunicat al companiei remis astăzi redacţiei.
Profitul net a crescut, de asemenea, cu 5%, la peste 57 de milioane euro, în timp ce profitul din tranzacţii a egalat nivelul de anul trecut de 80 milioane de euro.
Primul trimestru din 2014 a confirmat capacitatea companiei de a genera cash flow important, cu o poziţie financiară industrială netă de aproape 1,5 miliarde euro, înregistrată la 31 martie, iar fluxul de numerar din operaţiunile industriale a atins 129 de milioane de euro în perioada analizată.
"Vrem să păstrăm producţia totală de maşini sub 7.000 şi anul acesta, în acelaşi timp cu îmbunătăţirea rezultatelor noastre economice. Acest obiectiv este cu atât mai greu de atins având în vedere investiţiile substanţiale pe care le facem atât în produsul nostru, cât şi în Formula 1, unde un efort excepţional se impune, deopotrivă financiar, pentru a elimina distanţa faţă de competitorii noştri." a declarat preşedintele companiei, Luca di Montezemolo.
De asemenea, în primul trimestru al anului 2014, activităţile de brand, respectiv acordarea de licenţe, retail şi comerţul online, au înregistrat o creştere de 19% în veniturile din retail direct şi de 10% în comerţul online.
Câteva contracte importante de licenţiere au fost, de asemenea, semnate în primele luni ale anului, inclusiv unul pentru construirea unui parc tematic Ferrari în Spania şi un altul cu liderul din industria de ochelari, Oakley, pentru o gama de ochelari şi sponsorizare a Scuderiei Ferrari.