Între 6 şi 8 septembrie are loc la Romexpo cel mai mare festival de street food din Europa, The Carnival, unde peste 60 de food truck-uri pline cu bunătăţi din 10 bucătării internaţionale îi aşteaptă pe gurmanzi în cele trei zile de festival. Odată cu aceste festivaluri putem vorbi despre o consolidare a industriei de street food în România care a ajuns, în prezent, la o cifră de afaceri estimată la peste 10 milioane de euro. Practic, aceste festivaluri gastronomice i-au încurajat pe antreprenori să îşi înfiinţeze afaceri de tip food truck., transmite un comunicat de presă remis Redacţiei noastre.
Organizatorii The Carnival îşi amintesc cum arăta piaţa street food atunci când au pus pe picioare primul eveniment, denumit Bucharest Gourmet Festival, în luna iunie 2016.
Florin Itu, organizator The Carnival, a declarat: "Prima ediţie a adunat doar 10 food truck-uri, practic singurele care existau pe piaţă la vremea aceea. Industria s-a dezvoltat mult de atunci, iar acum vorbim de peste 300 de afaceri de acest tip. La fel a crescut şi numărul de festivaluri. În 2016 erau doar 3-4 evenimente de acest gen, care se întâmplau în Bucureşti şi Cluj, iar în 2019 au fost peste 40 în toată ţara, 12 dintre ele organizate de noi Gourmet Entertainment.".
Încurajaţi de existenţa festivalurilor de street food, mulţi dintre proprietarii food truck-urilor de azi şi-au investit toate economiile în rulote în care vând acum mâncare stradală. Este şi povestea Arrosticini, o afacere creată de trei tineri, un inginer constructor şi doi lucrători în domeniul bancar, care şi-au lăsat joburile iar acum colindă ţara cu rulota lor în care vând frigărui de berbecuţ făcute după o reţetă din Abruzzo.
Festivalurile de tip street food i-au ajutat pe proprietarii de food truck-uri să obţină popularitate şi vizibilitate, publicul având şansa să guste preparate gourmet, pregătite după reţete atent alese. Investiţia a fost amortizată rapid, ceea ce i-a făcut pe proprietari fie să vândă conceptul în sistem de franciză, fie să înfiinţeze noi food truck-uri. Este şi exemplul celor de la Meat Busters care au început cu un singur food truck în care vindeau sandvişuri cu pulled pork şi au ajuns acum să se extindă prin franciză la trei food truck-uri şi două locaţii permanente în Timişoara şi Cluj. Mai mult, anul acesta au deschis un truck cu un concept complet nou denumit Flameburgers by Meat Busters, potrivit comunicatului citat.
O poveste de succes este şi cea a Smokin Pig un food truck care vinde burgeri şi produse din porc. În timpul unui festival, proprietarilor le-a venit ideea să deschidă un al doilea food truck, de data aceasta cu fructe de mare şi aşa a luat fiinţa truck-ul Drunken Squid.
"În România, piaţa de street food începe să se maturizeze, iar cei care şi-au respectat business-ul au evoluat în ultimii ani şi o vor face şi în viitor. Cu siguranţă festivalurile vor fi cele care vor genera cea mai mare parte din profitul acestor afaceri, însă încep tot mai mult să apară zone care găzduiesc semi-permanent aceste rulote, ceea ce le va permite proprietarilor să aibă venituri şi în extrasezon.", a mai spus Florin Itu, organizator The Carnival.
Peste 100.000 de oameni s-au bucurat de experienţa The Carnival în 2018. Puteţi afla poveştile celor mai populare food truck-uri din România, la cel mai mare festival de street food de pe continent, între 6 şi 8 septembrie, la Romexpo.