Veniturile consolidate ale grupului Telekom Romania, în trimestrul încheiat la 30 iunie 2019, au fost de 231,2 milioane de euro, în scădere cu 2,8% faţă de perioada similară a anului trecut, dar cu o creştere de 6,7%, faţă de primul semestru din 2019, potrivit datelor publicate, ieri, de OTE Group.
Nicolas Mahler, director executiv financiar, Telekom Romania, a declarat: "În trimestrul doi al acestui an, vedem rezultate pozitive pentru principalii piloni ai strategiei noastre comerciale. Vedem o creştere susţinută a ofertelor convergente fix-mobil, atât în ceea ce priveşte numărul de clienţi, cât şi contribuţia la veniturile segmentului de servicii fixe. Avem în continuare o poziţie bună în ceea ce priveşte percepţia de brand, fiind brandul numărul doi în preferinţele clienţilor pe toate segmentele de servicii".
Veniturile din serviciile fixe, în trimestrul al doilea din 2019, au fost de 59,3 milioane euro, în scădere cu 5,3% faţă de perioada similară a anului trecut, în special ca urmare a veniturilor mai mici din voce fixă, în timp ce veniturile din TV au revenit pe creştere după mai multe trimestre. În plus, veniturile din serviciile fixe au crescut consecutiv, faţă de primul trimestru al acestui an (cu 2,6%) după doi ani de scăderi trimestriale succesive.
Potrivit sursei citate, veniturile din serviciile convergente fix-mobil au continuat tendinţa ascendentă, înregistrând o creştere de 30,2% de la un an la altul, pe fondul creşterii numărului de utilizatori pentru acest segment, cu 34,4%, ajungând la 802.500 de clienţi la sfârşitul celui de-al doilea trimestru al acestui an.
Numărul de utilizatori ai serviciilor de voce fixă a ajuns la 2,1 milioane, la sfârşitul celui de-al doilea trimestru din 2019, înregistrând o creştere de 0,9%, faţă de perioada similară a anului trecut, în timp ce numărul utilizatorilor pentru serviciile de televiziune a fost de 1,4 milioane în trimestrul doi al acestui an, în scădere cu 5,7% faţă de anul trecut.
La 30 iunie 2019, baza totală de clienţi ai Telekom Romania Mobile era de 4,5 milioane, în scădere cu 4,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Veniturile din servicii mobile au scăzut cu 4,4%, până la 78,8 milioane de euro, în principal ca efect al impactului tranziţiei platformelor IT, reflectat în trimestrul patru 2018, care a condus la un număr de deconectări în a doua parte a anului.
Veniturile din servicii wholesale au continuat să crească în cel de-al doilea trimestru al acestui an, cu 28,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, datorită creşterii business-ului de trafic internaţional de tranzit.
EBITDA ajustată înainte de IFRS 16 a scăzut cu 20,1% în trimestrul al doilea din 2019, până la 29,8 milioane de euro, faţă de acelaşi trimestru al anului anterior. Cu toate acestea, acest rezultat reprezintă o creştere de 12,1% faţă de trimestrul anterior şi reflectă evoluţia pozitivă continuă, începând din trimestrul 4 din 2018, conform datelor transmise.