Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat săptămîna trecută spotul pentru produsele "Flanco" şi a decis să oprească de la difuzare toate spoturile din campania de promovare a companiei care fac referire la dezastrele naturale şi la posibilitatea de a achiziţiona produse cu plata peste un an. Membrii Consiliului au constatat că difuzarea acestui spot poate crea, pentru o parte a publicului, o stare de teamă în ideea că, dacă anul următor forţele naturii se vor dezlănţui, există posibilitatea să nu mai poată cumpăra anumite bunuri.
Spoturile publicitare pentru Flanco, realizate de agenţia "McCann Erickson", au fost luate în discuţie de CNA în urma unei reclamaţii venite din partea companiei concurente "Altex".
În această ipoteză, potrivit CNA, spotul exploatează superstiţiile, credulitatea sau frica persoanelor, fapt ce contravine prevederilor art. 6 lit. g) din Legea publicităţii nr. 148/2000, cu modificările ulterioare.
De asemenea, avînd în vedere mesajul din finalul spotului, se poate afirma că, pentru o altă parte a publicului, se induce ideea că, într-o anumită măsură este posibil să nu mai plăteşti bunurile achiziţionate, mesaj care contravine prevederilor art. 29 alin.(1) lit. g) din Legea audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare, dispoziţii potrivit cărora publicitatea nu trebuie să stimuleze comportamente indecente sau imorale.
În legătură cu prejudiciul cauzat de oprirea acestor spoturi, reprezentanţii companiei ne-au spus că decizia CNA este tardivă, întrucît spotul s-a derulat deja în luna septembrie şi în prezent pe posturile tv se derulează un alt spot "Flanco".
La rîndul său, doamna, Ileana Dănălache, şeful biroului de presă a CNA, ne-a spus că CNA a luat această decizie întrucît se ştie că, de obicei, spoturile alternează în timpul unei campanii, însă revin "on air": "CNA a luat această decizie ca să împiedice eventuala revenire a spotului pe tv".