Pasagerii din ţara noastră ai companiilor aeriene au pierdut 2.500 de ore de vacanţă în vara anului trecut din cauza nenumăratelor întârzieri, potrivit unui raport AirHelp.
În perioada 15 iunie - 15 septembrie 2018, un număr de 636.000 de pasageri din România s-au confruntat cu zboruri întârziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o întârziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate.
În ceea ce priveşte zborurile eligibile pentru compensaţii (întârzieri mai mari de 3 ore) în perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectaţi.
"Acelaşi număr este aşteptat şi pentru 2019, mai ales ca luând în calcul primele 3 săptămâni din iunie 2019, peste 1.180 de zboruri din 3.800 care au plecat din România s-au confruntat cu întârzieri mai mari de 15 minute şi anulări", precizează AirHelp.
La nivel internaţional, peste 1,2 milioane de zboruri au fost întârziate în aceeaşi perioadă a anului trecut, dintre care aproape 305.000 au fost în Europa.
"Baza de date comprehensivă pe care AirHelp o are arată că cel mai prost la capitolul punctualitate în Europa stă Germania, cu 48.000 de ore de zbor întârziate, foarte aproape fiind şi Marea Britanie. Deşi România înregistrează întârzieri, ţara noastră se află printre cele cu o punctualitate de top, imediat după Finlanda. Pe perioada verii, charterele şi-au păstrat punctualitatea, anul trecut doar câteva au avut întârzieri semnificative în perioada iunie-septembrie", notează sursa citată.
Potrivit organizaţiei, familiile care merg în vacanţa de vară vor fi probabil cele mai afectate.
Studiul AirHelp pentru perioada 15 iunie - 15 septembrie 2019 estimează că peste 592.000 de pasageri se vor confrunta cu întârzieri mai mari de 15 minute şi anulări ale zborurilor lor.
Legislaţia UE (Directiva europeană 261) permite pasagerilor companiilor aeriene să primească compensaţii de până la 600 euro de persoană în cazul întârzierilor mai mari de 3 ore. Această directivă se aplică pe toate zborurile din Uniunea Europeană şi cele operate de o companie europeană.
"Pentru a vă asigura că cererea este eligibilă, sfătuim pasagerii să păstreze boarding pass-ul şi alte documente de călătorie şi să întrebe compania aeriană privind motivul întârzierii. Cu cât mai multe informaţii are pasagerul, cu atât mai uşor îi va fi să obţină compensaţie. Încurajăm pe toată lumea care a avut un zbor întârziat vara trecută să verifice dacă e eligibil", a afirmat Marta Koziarz, expert AirHelp, conform raportului.
AirHelp are reprezentanţe în Europa, Asia şi America de Nord, care deservesc 30 de ţări, oferind asistenţă în 16 limbi. Compania are peste 700 de angajaţi la nivel mondial.