Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) şi Asociaţia de Arbitraj Instituţionalizat (AAI) au încheiat un protocol de colaborare în vederea creşterii calitative a nivelului general de pregătire şi informare a consumatorilor în domeniul serviciilor financiare non-bancare, cu precădere în materia soluţionării alternative a litigiilor/disputelor în afara cadrului instanţelor de judecată, potrivit unui comunicat de presă. Conform prevederilor protocolului, specialiştii din ASF şi AAI vor coopera în toate domeniile de interes comun, prin: desfăşurarea de prezentări în domeniul financiar non-bancar şi în domeniul arbitrajului instituţionalizat susţinute în cadrul unor conferinţe/seminarii; implicarea în iniţierea, propunerea, consultarea, redactarea şi dezbaterea proiectelor de acte normative care au ca obiect reglementarea activităţii de soluţionare alternativă a litigiilor; colaborarea în definirea/elaborarea unor programe de calificare profesională şi de pregătire continuă a arbitrilor; colaborarea în elaborarea de materiale de promovare destinate asociaţiilor de consumatori şi profesioniştilor/comercianţilor din sectoarele relevante de business; informarea pe criterii de reciprocitate a consumatorilor şi orientarea corectă a celor care s-au adresat greşit uneia dintre aceste entităţi, diseminându-se implicit şi date despre existenţa celorlalte entităţi de soluţionare alternativă a litigiilor, precum şi despre obiectul specific de activitate al acestora; accesarea prin proiecte comune a fondurilor europene sau din alte surse, pentru promovarea metodelor alternative de soluţionare a litigiilor; utilizarea prin mijloacele de informare în masă atât în comun, cât şi separat pentru mediatizarea acţiunilor care formează obiectul prezentului protocol.
Totodată, cele două părţi vor face schimb de informaţii statistice în scopul evaluării posibilităţilor de îmbunătăţire a activităţii lor. Datele şi informaţiile se vor transmite la nivel agregat, depersonalizate şi vor conţine categoriile de informaţii furnizate de fiecare parte către autorităţile competente, cu respectarea prevederilor O.G. nr. 38/2015 privind soluţionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori şi comercianţi.