Producătorul chinez de smartphone-uri şi dispozitive conectate "Xiaomi", care a depus în luna mai, la Bursa din Hong Kong, documentele pentru lansarea unei oferte publice iniţiale, a raportat, ieri, pentru primul trimestru fiscal, o pierdere netă de 7 miliarde de yuani (1,09 miliarde de dolari), faţă de un rezultat negativ de 43,89 miliarde de yuani pe întregul an 2017.
Dacă se exclud anumite elemente speciale, "Xiaomi" a obţinut un profit net de 1,04 miliarde de yuani în perioada menţionată, comparativ cu 3,9 miliarde de yuani pe întreg anul 2017.
Livrările de smartphone-uri ale companiei au sporit cu 88% în baza unei cereri mari din străinătate, ceea ce a făcut ca vânzările "Xiaomi" să creas-că la 34 de miliarde de yuani (5,3 miliarde de dolari) în primul trimestru. În 2017, compania a avut vânzări de 114,6 miliarde de yuani.
"Xiaomi" şi-a dublat livrările de smartphone-uri în 2017, devenind al patrulea mare producător mondial de profil, potrivit Counterpoint Research.
"Xiaomi" nu a anunţat cât intenţionează să obţină din oferta publică iniţială, nici numărul de acţiuni pe care vrea să le plaseze. Potrivit aşteptărilor, "Xiaomi" va obţine circa 10 miliarde de dolari din oferta de la Hong Kong, care ar putea deveni cea mai mare listare a unei companii chineze de tehnologie din ultimii patru ani, conform Reuters.
Dacă estimarea se va materializa, "Xiaomi" va realiza cea mai mare ofertă publică iniţială din sectorul tehnologic chinez de după listarea companiei de comerţ electronic "Alibaba Group Holding" Ltd., care a atras 21,8 miliarde de dolari în 2014.
Oferta "Xiaomi", care va fi una dintre primele efectuate la Hong Kong potrivit noilor reglementări introduse pentru atragerea companiilor de tehnologie, este un mare câştig pentru bursă, în contextul intensificării concurenţei dintre Hong Kong, New York şi China continentală.
În afară de smartphone-uri, "Xiaomi" produce electrocasnice conectate la internet şi gadget-uri precum purificatoare de aer şi aparate pentru gătit orez, dar cea mai mare parte a profitului (60%) este generată de serviciile de internet.