Indicele EY Future Consumer: Consumatorii îşi pierd încrederea şi se îndepărtează de branduri pe fondul crizei legate de costul vieţii

A.F.
Companii / 17 mai 2023

Indicele EY Future Consumer: Consumatorii îşi pierd încrederea şi se îndepărtează de branduri pe fondul crizei legate de costul vieţii

Consumatorii din întreaga lume continuă să îşi limiteze cheltuielile pe fondul evoluţiei provocatoare a costului vieţii, 94% dintre ei fiind acum îngrijoraţi de creşterea costurilor de trai, în timp ce continuă să se confrunte cu inflaţia, conform unui comunicat remis redacţiei.

Conform comunicatului, costurile accesibile sunt în prezent principala preocupare pentru 35% dintre consumatorii respondenţii la nivel global din cadrul celei de-a 12-a ediţii a EY Future Consumer Index (FCI), în creştere cu 10 puncte procentuale din octombrie 2022.

Rezultatele studiului arată că, atât în ţările dezvoltate, cât şi în cele emergente, oamenii adoptă schimbări dramatice ale stilului lor de viaţă, pe termen scurt, pentru a face faţă perturbărilor continue. Dintre cele cinci tipuri de consumatori urmărite în funcţie de interesele lor - "planeta pe primul loc", "experienţa pe primul loc", "societatea pe primul loc", "sănătatea pe primul loc" şi "accesibilitatea pe primul loc" - "planeta pe primul loc" a înregistrat cea mai mare scădere, de -9 puncte procentuale, de la 25% la 16%, ceea ce reafirmă schimbarea adoptată de consumatori pentru a prioritiza accesibilitatea, considerând acum că sustenabilitatea este mai puţin importantă.

Grupul de consumatori care prioritizează "sănătatea pe primul loc" a crescut cu 7 puncte procentuale, de la 17%, la 24%, din octombrie 2022, devenind al doilea segment ca mărime, după cei care vizează costurile cât mai accesibile, pentru prima dată. Această creştere semnificativă indică faptul că nevoile individuale sunt reprioritizate în detrimentul eforturilor colective, consumatorii concentrându-se pe propriile finanţe, sănătate şi nivel de stres. De asemenea, primul grup al planetei, China, a scăzut cu 17 puncte procentuale (de la 35%, la 18%), în timp ce preocupările legate de costurile accesibile au crescut cu 14%.

Consumatorii se îndepărtează de branduri în căutarea soluţiilor accesibile economic

În condiţiile în care incertitudinile economice actuale nu dau semne de atenuare, 92% dintre respondenţi sunt îngrijoraţi de economia ţării lor, iar 39% se aşteaptă ca situaţia să se înrăutăţească în următoarele şase luni. Consumatorii intervievaţi iau măsuri pentru a reduce cheltuielile în multe domenii ale vieţii lor, mai mult de o treime (36%) plănuind să cheltuiască mai puţin pe haine, 44% se aşteaptă să cumpere mai puţină mâncare la pachet şi aproape jumătate (49%) plănuiesc să cheltuiască doar pe produse esenţiale. De asemenea, achiziţionarea produselor esenţiale rămâne o provocare pentru mulţi dintre consumatorii respondenţi. Mai mult de trei sferturi (79%) consideră că preţurile la alimente au crescut în ultimele trei-patru luni, iar 74% au observat că unele branduri au redus dimensiunile pachetelor fără a reflecta aceasta şi în preţ, ceea ce este cunoscut sub numele de "shrinkflation".

Studiul arată că brandurile vestimentare nu mai sunt considerate de majoritatea consumatorilor ca singura modalitate de comunicare a statutului , întrucât 62% dintre respondenţii la nivel global declară că nu mai simt nevoia să ţină pasul cu ultimele tendinţe în materie de modă, iar jumătate dintre ei ar lua în considerare acum o marcă privată pentru îmbrăcăminte, încălţăminte şi accesorii. O proporţie mare (67%) preferă acum să îşi repare bunurile, în loc să le înlocuiască, ceea ce pune în discuţie dorinţa tradiţională a consumatorilor de a deţine întotdeauna cele mai noi lucruri. 55% dintre consumatorii de la nivel mondial spun că brandurile nu mai sunt importante.

Georgiana Iancu, Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte şi liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România: "Consumatorii rămân rezilienţi pentru a face faţă presiunilor legate de costul vieţii, amplificate de contextul inflaţionist. Vedem o regândire a stilului de viaţă pentru a face loc cheltuielilor esenţiale. În acelaşi timp, bazându-se şi pe lecţiile învăţate în pandemie, consumatorii sunt deja utilizatori obişnuiţi ai tehnologiei digitale, devenind din ce în ce mai dependenţi de aceasta pentru a-şi uşura viaţa, a economisi bani, timp, a lucra de acasă şi a-şi reduce impactul asupra mediului. Astfel, brandurile vor trebui să-şi regândească strategia, pentru a nu pierde din cota de piaţă şi a rămâne în competiţie, adresând preocupările primare ale consumatorului: accesibilitatea şi sănătatea pe primul loc."

Tehnologia face parte intrinsecă din viaţa consumatorului

Indicele EY Future Consumer Index arată că aproape jumătate (46%) dintre consumatorii respondenţi se bazează pe tehnologie pentru a-şi gestiona viaţa de zi cu zi. Această încredere tot mai mare în tehnologie, precum şi rezultatele şi recomandările acesteia, influenţează, de asemenea, deciziile de cumpărare şi consumul general. În ceea ce priveşte tehnologiile principale, datele relevă că aproape jumătate dintre consumatorii respondenţi (46%) au utilizat servicii de livrare online de alimente în ultimele trei luni, o creştere de 12 puncte procentuale din iunie 2022. 53% dintre respondenţi au socializat cu prietenii şi familia prin intermediul platformelor video, o creştere semnificativă de 14 puncte procentuale faţă de iunie 2022, iar 62% utilizează acum canale streaming audio, o creştere uriaşă de 17 puncte procentuale faţă de iunie 2022. Tehnologiile emergente au înregistrat, de asemenea, o creştere bruscă, cu un număr mai mult decât dublu de consumatori la nivel global care utilizează acum platforme virtuale cu mai mulţi utilizatori în comparaţie cu iunie 2022. În special, 66% dintre respondenţi au declarat că sunt dispuşi să îşi partajeze datele în schimbul unor alternative mai ieftine.

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb