Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au urcat în luna august cu 21%, la 5.975 unităţi, într-o piaţă în declin cu peste 11,4%, şi au reuşit să-şi tempereze declinul înregistrat pentru perioada calculată de la începutul anului la numai 1,7%.
Dintre mărcile cu înmatriculări de peste 1.000 de autoturisme, doar Hyundai, cu un plus de 52%, la 1.543 unităţi, şi Mercedes, cu 31%, la 2.827 unităţi, au înregistrat creşteri mai mari decât Dacia.
Cota de piaţă a Dacia a urcat de la 4,55% în august anul trecut la 6,22% în aceeaşi lună a acestui an, potrivit datelor publicate luni de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile.
Piaţa franceză a autoturismelor a coborât cu 11,4% în august, la 96.115 unităţi.
În primele opt luni, înmatriculările Dacia afişează o scădere de 1,7%, la 56.281 unităţi, în timp ce piaţa a coborât cu 13,4%, la 1,29 milioane de unităţi. Cota de piaţă a mărcii a urcat de la 3,83% la 4,35%.
SUV-ul Duster a adus cele mai multe înmatriculări pentru Dacia în primele opt luni, 24.018, reprezentând o cotă de piaţă de 1,9%. Duster se plasează pe locul 12 în top 100 al modelelor cu cele mai multe înmatriculări, iar Sandero pe 15, cu 19.475 unităţi şi cotă de piaţă 1,5%.
Pentru Dacia Lodgy, model lansat în acest an, au fost raportate 7.930 de înmatriculări şi cotă de piaţă 0,6%, iar pentru Logan 4.807 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de 0,4%.
Dacia a înregistrat o scădere puternică a înmatriculărilor de autoturisme în prima parte a anului, informează Mediafax. Astfel, în primul trimestru, marca românească era în declin cu 31,5%. Scăderea a încetinit până la 14% pentru primele şase luni, vânzările fiind susţinute şi de lansarea modelului Lodgy. Declinul s-a redus puternic în continuare şi a ajuns pentru primele şapte luni la numai 4%, după dublarea înmatriculărilor în iulie.
Pe segmentul autovehiculelor comerciale uşoare, Dacia a înregistrat un recul de 46% în august, la 169 unităţi, iar pentru primele opt luni o scădere de 6,3%, la 3.111 unităţi. Piaţa franceză a autovehiculelor comerciale uşoare a coborât cu 16,5% în august, la 19.234 unităţi, iar în primele opt luni cu 7,3%, la 257.252 unităţi.
Grupul francez Renault, care controlează Dacia, a consemnat o scădere de 22% în august, la 27.336 unităţi (autoturisme şi vehicule comerciale uşoare), iar în primele opt luni un declin de 14,7%, la 380.218 unităţi.
• Renault a numit un director nou la Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia
Uzina Mecanică şi Şasiuri Dacia (UMCD) are din septembrie un nou director, Cornel Olendraru, numit în locul lui Jacques Eudeline, care a deţinut această funcţie din 2008. Olendraru este al patrulea manager român de top numit în cadrul grupului Renault în România, în ultimii ani, după Sorin Buşe la Renault Technologie Roumanie (2010), Aurelia Leoveanu la Renault Crédit International (2012) şi Anica Muntean la Centrul Tehnic Titu (2012).
Cornel Olendraru, în vârstă de 42 de ani, s-a alăturat UMCD în anul 2010, în funcţia de director fabricaţie, şi preia responsabilităţile de management al întregii uzine de la Jacques Eudeline, care urmează să iasă la pensie. Noul şef al UMCD şi-a început activitatea ca inginer la Honeywell, unde a lucrat în fabricile din Franţa, Marea Britanie şi Italia, iar între 2001 şi 2003 a fost responsabil de coordonarea capacităţii de producţie şi de performanţa uzinelor din Europa.
Din 2003 el a revenit în România la Honeywell Garret, unde a fost, pe rând, director de producţie, director logistică şi director al uzinei.
Întinsă pe o suprafaţă de 16 hectare, UMCD este cea de-a doua mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul grupului Renault în lume din punctul de vedere al diversităţii proceselor.
Uzina are 3.800 de angajaţi şi şapte departamente de fabricaţie, unde sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, se presează şi se sudează osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.