Innobyte, companie românească de dezvoltare software specializată în eCommerce, estimează că va încheia 2020 cu o cifră de afaceri de 1,75 milioane de euro, o creştere de 50% faţă de anul precedent. De asemenea, profitabilitatea companiei a crescut, Innobyte înregistrând o triplare a indicatorului EBITDA, până la 400.000 euro, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte: "La începutul anului ne-am propus o cifră de afaceri de 1,4 mil.eur, însă nevoile clienţilor noştri, într-o perioadă cu provocări digitale majore cum a fost 2020, s-au accelerat şi au generat volume de business în consecinţă. 2020 ne-a solicitat la maximum prezenţa, iar echipa Innobyte a lucrat la foc continuu pentru a asigura suport companiilor pentru care furnizăm soluţii digitale."
Comerţul online a fost, pentru multe afaceri, singurul canal de vânzări care nu a suferit direct pe fondul restricţiilor impuse în contextul pandemic. Multe companii au intrat în 2020 pe segmentul de vânzări online, dar şi mai multe au urmărit să-şi consolideze poziţia şi să-şi accelereze creşterea pentru a compensa, astfel, încetinirea ritmului din offline.
"Primul trimestru a debutat cu o perioadă de incertitudine în contextul economic imprevizibil. Din luna aprilie am înregistrat, însă, o creştere exponenţială a cererii de servicii, fie că vorbim de startup-uri sau de clienţi cu o poziţie deja consolidată în online. Serviciile oferite de Innobyte folosesc tehnologii moderne şi scalabile, iar expertiza avansată în consultanţă pe care o deţinem a devenit, practic, un avantaj competitiv pentru clienţi" a precizat Cătălin Bordei, Managing Partner Innobyte.
Ce şi-au dorit în 2020 companiile
• Implementarea de noi modele logistice adaptate contextului şi restricţiilor.
• Accent pe analiza şi îmbunătăţirea performanţei platformei de eCommerce, dar şi pe facilitarea procesului de comandă.
• Securizarea platformei şi a informaţiilor personale ale clienţilor, elemente critice mai ales în contextul actual.
"Piaţa de eCommerce se maturizează, lucru evidenţiat de procentele în creştere continuă a plăţii cu cardul, dar şi a dezvoltării platformelor - care devin tot mai complexe şi mai user friendly. Preferinţa pentru cumpărături online este o tendinţă care se va menţine şi după revenirea la un context lipsit de restricţii", spune Cătălin Bordei.
Estimările companiei în ceea ce priveşte EBITDA la finalul anului arată un rezultat de 400.000 euro - cel mai mare înregistrat de Innobyte în ultimii 5 ani.
"Suntem într-o etapă în care punctele de întâlnire cu consumatorii sunt în plin proces de transformare, la fel şi comportamentul acestora şi al companiilor care doresc să le rămână aproape. Prezenţa online şi conectarea cu publicul tău prin tehnologie sunt esenţiale, iar dacă până acum erau un plan pe termen mediu, au devenit o necesitate imediată pentru orice companie care doreşte să rămână pe piaţă şi să fie competitivă în următorii ani", consideră Cătălin Bordei.