Instant Factoring, fintech-ul românesc de micro-finanţare a companiilor mici şi mijlocii, lansează un studiu cu privire la provocările întâmpinate de industria wholesale & distribution post-pandemie şi, în acelaşi timp, arată efectele apărute în urma conflictului politico-militar din Ucraina, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Potrivit sursei citate, antreprenorii români intervievaţi de Instant Factoring se plâng de creşterea masivă a termenelor de plată şi de criza lanţurilor de aprovizionare ce afectează întreaga economie a ţării. Pentru a face faţă acestor provocări, antreprenorii au apelat la factoring, o soluţie care îi ajută pe aceştia să-şi continue activitatea.
În primă fază, anul 2022 a venit cu o redeschidere treptată a economiei globale, odată cu eliminarea restricţiilor împotriva răspândirii virusului SARS-COV-2. Cifra de afaceri din comerţul cu ridicata a crescut cu 28,8%, în primele patru luni din acest an, faţă de perioada similară din 2021, potrivit Institutului Naţional de Statistică (INS).
"În perioada pandemiei retailerii au trebuit să se adapteze situaţiei şi să adopte noi metode prin care să-şi poată continua activitatea. Odată cu criza din Ucraina, majoritatea industriilor au fost afectate din cauza materiei prime şi a ambalajelor. După care, toate costurile aferente lanţului de aprovizionare au dus la crize. O criză despre care lumea încă nu prea vorbeşte este criza forţei de muncă. Foarte mulţi români pleacă afară pentru că s-au ridicat restricţiile pandemice şi se pot întoarce la muncă afară", explică Cătălina Aldea, consultant şi managing partner la Aldea Consulting.
Scumpiri cu peste 40% la materii prime
Odată cu criza economico-militară din Ucraina, scumpirile s-au ţinut în lanţ, iar preţul materiilor primele din mai multe industrii, inclusiv cea alimentară, s-au scumpit cu peste 40%.
"Dacă înainte, uleiul de palmier era 4 lei, acum e 14 lei. Margarina a sărit de la 4 lei la 12 lei, iar floarea-soarelui a ajuns de la 8 lei, 15 lei/ kilogram", explică un reprezentant al unei firme de distribuţie de produse alimentare din Oradea.
Şi termenele de plată au suferit schimbări majore. Antreprenorii mărturisesc că înainte de război acestea erau mult mai mici, însă ulterior au crescut considerabil, ajungând chiar la 120 de zile.
"De cele mai multe ori, în industria comerţului cu amănuntul şi cu ridicata, problema termenelor de plată este una dificil de gestionat pentru că acestea nu se calculează obligatoriu din prima zi a facturării. Retailerii, de exemplu, trebuie să-şi plătească importatorii mai repede decât încasează banii necesari de la clienţi", explică Cristian Ionescu, CEO al Instant Factoring.
Creşteri de 46% la carburanţi
Tot acest conflict a cauzat şi creşterea preţurilor. Tarifele carburanţilor, de exemplu, au crescut cu 46% faţă de luna mai a anului 2020, când preţul motorinei se situa la 4,27 lei/litru. În luna iunie a acestui an, motorina a ajuns la 9,24 lei/litru.
"Acum avem probleme pe partea de logistică pentru că, din cauza războiului din Ucraina, frontiera este blocată, şi dacă până acum dura 2-3 zile ca un camion să ajungă din Moldova în România, acum durează şi până la două săptămâni. Asta înseamnă automat un cost de transport mai mare", explică Oleg Caminschi, proprietarul firmei de distribuţie FRUDOVA FRUITS SRL.
Factoringul, soluţia ideală pentru un cash-flow optim
Pentru antreprenorii din industria en-gros una dintre cele mai accesibile soluţii s-a dovedit a fi factoringul, adică scontarea facturilor pentru obţinerea rapidă de cash. Întrebaţi cum i-au ajutat banii obţinuţi din factoring, majoritatea reprezentanţilor companiilor au răspuns că acest serviciu i-a ajutat să-şi menţină afacerea pe linia de plutire, pentru că şi-au putut plăti facturile la timp, în timp ce alţii povestesc că au folosit banii pentru a-şi dezvolta afacerea, se mai arată în comunicat.
"Factoringul ne-a ajutat să aducem stocuri mai mari pentru a creşte vânzările. În businessul nostru este important acest lucru, ne ajută la dezvoltare. Cu ajutorul Instant Factoring am crescut rulajul cu 50%", explică un reprezentant al companiei ANBOSE BEVERAGES S.R.L., firmă de comerţ cu ridicata care comercializează sucuri bio.
"Cel mai mult ne-a ajutat să avem stocuri mai mari în depozit, şi automat, să ne creştem vânzările. În mod evident, în businessul nostru este important să creştem vânzările pentru că asta vine la pachet cu dezvoltarea companiei", mai spune acţionarul companiei FRUDOVA FRUITS SRL
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 23.08.2022, 15:20)
uite minciuna anului!
Raioanele din "magazine" spun alt lucru!!! Alt lucru!!
Ei se uita la datele din trecut prin oglinda retrovizoare!!! Scoate-ti capul din oglinda ce priveste in spate si mergeti in piata reala sa vedeti cum cad capacitati si bunuri pe capte!!!
sunt stocuri in putrefactie; stricate; cu etichete de vanzare accelerata si etc... iar asimetric lipsa stocuri si cumparii in panica....
Oameni bolnavi ce nu au treaba cu realitatea!!!
Eu cred ca nici nu se deplaseaza autorul la magazine / sau pe lant sa vada care e treaba!
E o sa vedeti la Toamna "hordingul masiii" si "shortingul deja propagat"!!!
S c cret
s c cret