Inteligenţa artificială folosită de Google poate să recunoască melodii fără să le audă, poate să ghideze utilizatorii în cadrul paginilor pe baza căutărilor şi ştie în timp real cât de aglomerate sunt restaurantele, informează news.ro.
Potrivit sursei citate, Google a anunţat o serie de facilităţi noi pentru utilizatorii aplicaţiei sale cu acelaşi nume, toate având la bază specializări ale inteligenţei artificiale precum învăţarea mecanică.
Pe de o parte, aplicaţia Google poate acum să recunoască muzica la cererea utilizatorului, ca aplicaţii precum Soundhound sau Shazam, dar fără să îi fie pusă melodia pentru care utilizatorul vrea să afle cine o cântă şi cum se numeşte.
AI-ul poate recunoaşte melodia după fredonat sau fluierat. Cei de la Google spună chiar că recunoaşterea este posibilă şi când fredonatul sau fluieratul sunt aproximative şi nu urmăresc prea bine linia melodică.
Funcţia de recunoaştere muzicală poate fi invocată printr-un buton din bara de căutare al aplicaţiei Google, dar şi printr-o comandă pentru Google Assistant, precum "what is this song?".
Pe de altă parte, AI-ul Google poate ghida utilizatorul care a căutat ceva specific în cadrul motorului de căutare în locul în care pagina web conţine referinţa dorită.
De exemplu, dacă utilizatorul caută pe Google câte ouă se pun la prepararea unei reţete, după ce dă click pe unul din rezultate utilizatorul este îndrumat de AI către locul exact din pagina web unde se scrie despre ouăle necesare.
O altă noua abilitate a AI-ului Google, utilă mai ales în pandemie, este legată de gradul de aglomerare al restaurantelor. Acesta va indica în timp real cât de aglomerat este un restaurant, la fel cum Google Maps sau Waze arată aglomeraţia din trafic, potrivit news.ro.
1. La fel conversatiile din casa
(mesaj trimis de Cristian în data de 16.10.2020, 11:03)
In acelasi mod, inteligenta artificiala Google, preia in mod discret conversatiile ambientale din casa prin microfoanele de pe smartphone-uri, telecomenzi, boxe bluetooth si le stocheaza pe server. Apoi stam si ne intrebam de unde drku ne tot vin pe telefon reclame contextualizate care au legatura cu ce discutam in camera de zi.